از جمعه شب؛

مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر در رشت آغاز شد

پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر از جمعه شب در رشت آغاز شد.

مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر در رشت آغاز شد

به گزارش ۸دی، در این دوره از رقابت ها، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۷ کشور خارجی حضور دارند که به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر حضور شطرنجبازان مطرح ایرانی در این دوره از رقابت ها، شطرنجبازان کشورهای روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلستان، ترکیه، هلند، هندوستان، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، عراق و تاجیکستان در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور دارند.
از معروف ترین شطرنجبازان شرکت کننده خارجی در پانزدهمین دوره رقابت های بین المللی جام خزر می توان به گابریل سرکیسیان از ارمنستان، آلکسی دریف از روسیه ، فرانس برکس از مجارستان، سرگئی تیویاکف از هلند و اولگ کرنف از اسپانیا اشاره کرد.
احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، پویا آیدانی، پوریا درینی، شاهین لرپری زنگنه و امیررضا پوررمضانعلی از برترین شطرنجبازان ایرانی هستند که در این دوره از رقابت ها حضور یافته اند.
شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابت ها ، در چهار جدول و در ۱۱ دور به روش سوییسی با هم به رقابت می پردازند که در جدول گروه A شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۲۰۰۰، در جدول گروه B شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۲۰۰۰، در جدول گروه C بانوان شطرنجباز و در جدول گروه D نیز، شطرنجبازان زیر ۱۴ سال حضور می یابند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه