در نماز جمعه این هفته شهر رشت مطرح شد؛

هرجا پای دین در میان باشد خون مردم به جوش می آید/ روباه پیر می گوید ایران محور شرارت است

خطیب جمعه ی رشت گفت: روباه پیر میگوید ایران محور شرارت است در حالی آل سعود هر روز مردم یمن را نسل کشی می کند.

هرجا پای دین در میان باشد خون مردم به جوش می آید/ روباه پیر می گوید ایران محور شرارت است

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی در نماز جمعه این هفته شهر رشت، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، به حکمت ۲۵۰ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: توحید افعالی یعنی همه چیز دست خدای متعال و مشیت به دست اوست.

خطیب جمعه ی رشت با تسلیت رحلت یار دیرین و سابق امام خمینی(ره) و رهبری معظم نظام گفت: بهترین تجلیل، فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام تسلیت به خانواده ی آیت الله هاشمی است، ایشان هاشمی را رفیق دیرین، همسنگر و هم گام نهضت اسلامی و هم چنین دارای سابقه ی دشواری ها و تنگاهها، همگام با خود خواند.

وی ادامه داد: رهبری هاشمی را دارای هوش وافر،صمیمتی کم نظیر و سالها تکیه گاهی مطمئن دانست.

امام جمعه ی موقت رشت بابیان اینکه وظیفه ی روحانیت رهبری و هدایت است تصریح کرد: اختلافات نظری مرحوم هاشمی با رهبری معظم انقلاب که دشمنان تبلیغات مسمومی در این باره انجام دادند از بدیهیات و ضروریات مباحث اجتهادی است. لذا مدیریت مقام معظم رهبری وحضور به موقع در تشییع جنازه و پیام تسلیت ایشان دشمنی ها را خنثی کرد.

عبدالله زاده بابیان اینکه حدود سیزده میلیون نفر در تشییع مرحوم هاشمی شرکت کردند یادآور شد:این جمعیت شعار می دادند”این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده” این بدین معنی است که جمعیت پیرو ولایت فقیه بوده و اخالافات نظری منحر به دشمنی نخواهد شد.

خطیب جمعه ی رشت با بیان اینکه مردم قدردان زحمات مسئولین خود هستند خطاب به آنها گفت: مردم قدر شناسی داریم، آنها انسانهای خدوم و غیر خدوم را تشخیص داده و در حیات و مماتشان از آنها قدر دانی خواهند کرد.

عبدالله زاده به ۶ بهمن سال ۶۰ و حماسه ی مردم آمل اشاره کرد و افزود: دشمنان خیال می کردند می توانند مردم را از مسیر انقلاب منحرف کنند اما آنها اسلام، جامعه ی اسلامی، مسلمانان و به خصوص مردم ایران را نشناختند.

امام جمعه ی موقت رشت با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه “مردم انقلاب از مردم صدر اسلام هوش سیاسی برتری دارند” تصریح کرد: علی رغم همه ی تبلیغات علیه جوانان ایران اسلامی که آنان را جدا از تفکرات انقلابی میدانند باید اشاره کرد: هر جا پای دین و اعتقادات و همچنین عاشورا در میان باشد، خون مردم به جوش می آید.

وی در تشریح این موضوع به فتنه ی ۸۸ اشاره کرد و اذعان داشت: مردم به بهانه ی تقلب در انتخابات که معاندان آن را بهانه ای برای براندازی نظام با شعار” انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است”خواندند، در خیابنها ریختند اما زمانی که پای دین و امام حسین(ع) به میان آمد حماسه ی ۹ دی را در تاریخ ثبت کردند.

خطیب جمعه ی رشت با اشاره به دیدار مردم قم با رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: رهبری معظم نظام دراین دیدار فرمودند” قیام ۱۹ دی مردم قم با حماسه ی ۹ دی از یک جنس هستند، هر دو دشمن شناس هستند و به موقع در صحنه حاضر شدند” که این مسئله قابل تامل است.

عبدالله زاده به ایام پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ماهیت و جنس انقلاب اسلامی ایران را نمی توان با زبان تعریف کرد لذا آن هدیه و ارمغانی الهی به ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و شهدا، کشور ایران دارای امنیتی کامل است تاکید کرد مغرور نشویم و گذشته را فراموش نکنیم

عبدالله زاده خطاب به جوانان گفت: اگر حوصله ندارید تاریخ را مطالعه کنید ، فیلم معمای شاه را ببینید که چگونه مانند آب خوردن مردم را به کشتن می دادند.

وی ادامه داد: طی اتفاقی که در کهریزک افتاد رهبری پای کار آمد، دستور رسیدگی داد و دادستان کشور نیز عزل شد زیرا نباید در نظام اسلامی اینگونه اتفاقات بیفتد.

عبدالله زاده به آزادی موجود در کشور اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند اگر عکس مرا پاره کردند شما حرفی نزنید آیا این معنی آزادی نیست؟

وی گفت: روباه پیر میگوید ایران محور شرارت است! چگونه است که آل سعود با حمایت آمریکا مردم یمن را به خاک و خون کشیده، نسل کشی کرده زیرساختهای آن را نابود کرده است بعد میگویید ایران محور شرارت است؟

اینجاست که رهبری فرموده اند: اگر هرکشوری درباره ی آزادی، دمکراسی مبارزه ی با تروریست سخن بگوید،  آمریکا نباید حرفی از این مفاهیم بزند، زیرا دستشان تا مرفق به خون مظلومین آغشته است.

امام جمعه ی موقت رشت با بیان اینکه آبروی آمریکا در برجام رفته است تصریح کرد: حضرت آقا بارها درباره ی دشمن شناسی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی عزت وقدرت جمهوری اسلامی، اتکا به داخل، عدم وابستگی و … تذکر داده اند، که بسیار قابل تامل است.

عبدالله زاده به اعدام سه جوان بحرینی توسط آل خلیفه با حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل اشاره و ابراز تأسف کرد.

وی همچنین در ادامه از حادثه ی پلاسکو و شهادت آتشنشانانی که جانشان را در این راه دادند اظهار تاسف و از حرکت مردم برای اهدای خون به مصدومان قدردانی

کرد و در پایان گفت: هستند کسانی که شبانه روز برای امنیت و آسایش مردم از خود گذشتگی می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه