امام جمعه اسالم:

چرا در بدنه نظام برخی افراد لائیک و سکولار جا گرفته اند / حذف نیروهای مومن انقلاب خیانت به کشور است

امام جمعه اسالم در خطبه های این هفته نماز گفت: چرا باید در بدنه نظام این همه نا محرم و انسان های سکولار و لائیک جا گرفته باشند.

چرا در بدنه نظام برخی افراد لائیک و سکولار جا گرفته اند / حذف نیروهای مومن انقلاب خیانت به کشور است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران و به شهادت رسیدن چند تن از آتش نشانان اظهار داشت: دیروز با شروع آتش سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران که یک ساختمان قدیمی با بیش از پنجاه سال قدمت که دارای ۱۵ طبقه ۶۰۰ واحد بود حادثه بسیار ناگوار و تلخی روی داد که بسیار خبر ساز شد و کشور را در بهت و حیرت فرو برد.

وی افزود: حضور فداکارانه، ایثارگرانه،قهرمانانه نیروهای آتش نشانی، در محل حادثه و شهادت عده ای از آن عزیزان، فضای عمومی کشور را غم آلود کرد. در یک چنین زمانه ای این همه تعهد، عشق و علاقه و نوع دوستی از جوانان  این مرز و بوم، انصافاً افتخار آمیز و موجب سرافرازی بود. این نکته مثبت قضیه بود. اما نکته منفی قضیه؛
هجوم مردم بسوی محل حادثه و سخت کردن تردد امداد رسانی بود که جای تاسف دارد.

امام جمعه اسالم ادامه داد: مردم باید به حدی از رشد فرهنگی برسند که در چنین مواردی جلو نیایند و راه را باز کنند. امداد رسان ها  به نحو احسن، کارشان را انجام دهند. نکته بعدی، فرو ریختن ساختمان است که جای دقت و تامل دارد؛ امیدوارم سازمان نظام مهندسی و شهرداری با این تجربیات، دقت بیش تری در ساخت و ساز ها داشته  باشند.

خطیب نماز جمعه اسالم در ادامه خطبه دوم روز شنبه هفته گذشته را برای شهرستان تالش، یک روز تاریخی و مهم دانسته و گفت: آقای مهندس فتح اللهی فرماندار اسبق تالش با سه سال دوران تلاش و خدمت رفتند و آقای مهندس مهدوی با تجربه های فراوان و تجربه فرمانداری کلان شهر مهمی چون رشت، به عنوان فرماندار شهرستان تالش انتخاب شدند. انتخاب فرماندار رشت به عنوان فرماندار تالش، حکایت از اهمیت استراتژیک تالش دارد. نشان می دهد جایگاه تالش در استان گیلان بسیار حساس و مهم است.

حجت الاسلام جدایی با ابراز خوشحالی از انتصاب فرماندار جدید تالش اظهار کرد: امیدوارم ایشان با درایت و بصیرت و دغدغه هایی که دارند، بتوانند بصورت کلی در تالش تحولات چشمگیری را بوجود بیاورند. رشد تالش و خصوصاً اسالم، به نظر بنده تا بحال رشد مطلوبی نبوده و نیاز به توجه و عنایت بیش تر دارد. در همه حوزه ها، در همه رشته ها، در همه قسمت ها ما کمبود داریم، که امیدوارم با همت و پی گیری فرماندار جدیدمان به سرانجام خوبی برسند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: امروز اول بهمن ماه ۱۳۹۵ است؛ ماه، پیروزی انقلاب است. ماه پیروزی اندیشه وقلم و خون بر توپ، تانک و مسلسل است. ماه بهمن به تعبیر امام راحل(ره) جزء ایام الله است. جا دارد در ایام الله دهه فجر، به جز سه روز آخر که مصادف است با ایام فاطمیه اول، برنامه های محتوایی و شادی اجرا کنیم.
تا نسل امروز با اهداف مقدس انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی بیش تر آشنا شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد برجام افزود: یکی از بحث های پُر چالش سیاسی امروز در بین جناح های مختلف، بحث برجام است. علی رغم این که دولت مردان قبل از برجام، با شدت و حِدّت، به مردم وعده می دادند که با اجرایی شدن برجام، تمام مشکلات زندگی مردم، مرتفع خواهد شد ، اما امروز عملاً می بینیم که دیگر خبری از آن حرف ها نیست. در ثانی به نوعی زیر بار آن حرف ها هم، نمی روند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه آنچه رهبر انقلاب در مورد برجام اظهار فرمودنده اند با آن چه دیگران ادعا می کنند زمین تا آسمان متفاوت است گفت: اگر واقعاً برجام اجرائی شده خوب خدا را شکر، آقای رییس جمهور دست مریزاد ، تبریک می گویم. خدا خیرتان بدهد، اما آن همه وعده و وعیدهایی که شما و اطرافیانتان  می دادید، آن ها چه شدند؟ متأسفانه در این چند سال، با عبارت های سخیف، بارها و بارها منتقدان دولت، مورد بی مهری قرار گرفتند.

جدائی افزود: منتقدان دولت چه کسانی هستند؟ گروه اول یک عده آدم های سیاسی کار هستند. یک عده آدم های جناحی هستند که با آمدن این جناح، منافع شان در خطر افتاده، خوب ما مسیر این ها را قبول نداریم. به نقد این ها هم توجه نمی کنیم. پس اگر قصدمان خدمت به مردم است اگر هدفشان ، خدمت به انقلاب و اسلام است، اگر برنامه مان، رفع مشکلات مردم است.  اگر به دنبال آبادنی کشور هستیم، اگر عشق به ایران بزرگ و سزاوار داریم،  باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و از همه انرژی ها، بهره ببربم و باید به منتقدان  بها بدهیم و آنها را خودی بدانیم. بسیاری از منتقدان، مغرض نیستند. بسیاری از منتقدان نگران اند همان هایی که شما اسم دلواپسان  را روی شان گذاشتید.

وی تأکید کرد: اصولاً دلواپسی صفت بارز مادران است. دلواپسان مادران حقیقی نظام هستند. دلواپسان پایبند به خون شهدا و راه امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند.
با تخریب خودی ها، راه به جایی نمی بریم. حذف دلسوزان و بچه های مومن و ارزشی و انقلابی از برنامه های سازندگی کشور، بزرگ ترین خیانت در حق کشور است.
این آدم هایی که هزار میلیارد خوردند و بردند. چهره این ها را نگاه بکنید دقیقاً مثل چهره های مزدور و وطن فروش قبل از انقلابند. این ها همان طاغوتی های زمان شاه اند.

امام جمعه اسالم با طرح این سوال که چرا این تیپ افراد در رأس قرار گرفتند و چه کسی به این غارتگران بیت الامال پُست داد؟ چرا؟ اظهار کرد: هر کسی اندکی بصیرت داشته باشد درک می کند که این ها اصلاً ایران و آرمان های انقلاب و ارزش های نظام و اسلام را باور ندارند. اصلاً مال این حرف ها نیستند. چرا باید در بدنه نظام این همه نا محرم و انسان های سکولار و لائیک جا گرفته باشند و این همه بچه های مومن و ارزشی و انقلابی عقب رانده شده باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه