شهردار رشت:

اگر کسی دربرابر مسیر توسعه قرار بگیرد حذف می شود / پذیرای رسانه های مخالف مسیرمان نیستیم!

شهردار رشت گفت: اگر کسی مبانی توسعه را قبول نکند و در برابر مسیر توسعه قرا بگیرد حذف می شود.

اگر کسی دربرابر مسیر توسعه قرار بگیرد حذف می شود / پذیرای رسانه های مخالف مسیرمان نیستیم!

به گزارش ۸دی، به نقل از پرنیان گیل ، محمدعلی ثابت قدم دیشب درنشست خبری با بیان اینکه ما سعی کردیم در حوزه های مختلف شهرداری درعملکردهایمان شفافیت داشته باشیم، اظهارکرد: شهرداری نباید وابسته به یک فرد باشد و ما تلاش کرده ایم درحوزه برنامه ریزی وابستگی به فرد وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایداربا عدم وابستگی به فرد درحوزه اجرا رخ می دهد، عنوان کرد: شهرداری بزرگترین سازمان درکل استان گیلان است که بیشترین افراد حقوق بگیر را  دارد و وظایف شهرداری هم درسطح و هم درعمق بسیار گسترده است.

شهردار رشت روند یکی شدن وظایف وخارج شدن از فواصل بلاتکلیف را یکی ازموضوعات درگیر مدیریت شهری دانست وافزود: خیلی از قوانین ما درحال تغییر هستند.

ثابت قدم درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حذف شدن رسانه های منتقد از برنامه ها و نشست های شهر داری گفت: هرشهری اگر بخواهد قبول کند که درمسیر توسعه است، نیاز به واقع بینی دارد و مهم نیست که از مدیریت شهری تعریف وتمجید رخ دهد، و مسیر توسعه، تعریف شده و علمی است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی مبانی توسعه را قبول نکند ودربرابر مسیر توسعه قرا بگیرد، حذف می شود، تصریح کرد: اگر نفرات نیز تغییر کنند، مسیر توسعه با مبانی خود، ادامه داده می شود.

شهردار رشت با بیان اینکه در این کشور زمانی تورم وجود داشت و بنده اقتصاد را می فهمم و براساس این  تورم کار اقتصادی انجام داده ام، ابراز کرد: بنا براین کسی که می گوید شهردار ثروت باد آورده دارد، اقتصاد را نمی فهمد.

ثابت قدم افزود: پذیرایِ رسانه هایی که دروغ می گویند و مسیر تکمیل قدرت و ثروت را طی می کنند، نخواهیم بود.

وی شهر رو به توسعه را شهر شفاف، رقابت پذیر، بانکی  و انعطاف پذیر دانست و گفت: ایجاد شفافیت چهار چوب هایی دارد و نباید داده های شفافیت سازی غلط و نیز تحلیلِ داده ها، اشتباه داشته باشند.

شهر دار رشت اعلام کرد: کسی که مدعی نظارت است و نمی تواند چهارچوب ها را بفهمد، نمی تواند بگوید که موضوع مشکل دارد و خراب است.

ثابت قدم تاکید کرد: فکر نکنیم هرکسی که درجایگاه نظارت قرار دارد، حتما استحقاق آن را داشته است.

وی با بیان اینکه همه مردم می توانند اسناد مالی شهرداری را ازما بخواهند و ما این اسناد را دراختیار آنها قرار می دهیم، افزود: درحوزه شفافیت از کل تا جز همه چیز معلوم است.

شهردار رشت با تصریح براینکه باید ازناظری که درگذشته چندین سال مسئولیت داشته است پرسید که چرا با دانه درشت های بدهکار برخورد نشده است، خاطرنشان کرد: این دانه درشت ها با ابزار ثروت، قدرت مند شده اند و حتی برای مجلس نماینده می فرستند.

ثابت قدم بیان کرد: نهی از منکر مراحلی دارد و ما درمورد دانه درشت ها اگر نیاز باشد مراحل آخر نهی ازمنکر را نیز طی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید فکر کنیم که ورود بانک شهر به شهرمان قانونی نیست، افزود: ۳۵ لایحه درحوزه برنامه و بودجه در شورای شهر باقی مانده است.

شهر دار رشت با طرح این پرسش که وقتی لایحه تصویب نمی کنید انتظار دارید چه اتفاقی بیفتد؟ گفت:  فقر نسبی، فقرمطلق و مناطق کم برخوردار حاصل نفهمیدن ما از اقتصاد است.

به گزارش پرنیان گیل  دراین نشست چند تن از معاونان و مسئولان شهرداری رشت در حوزه های مالی و برنامه ریزی و منابع انسانی و سرمایه گذاری به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حیدر ذبیحی
قسمت اول تیتر خیلی بودار و شبیه نظرات یکی از ستونهای انقلابه!
در حاشیه