وحدت شیعه و سنی شوکت اسلام را بیشتر و دشمنان را مایوس می کند

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا به مناسبت هفته وحدت، با بیان اینکه تفرقه افکنی بین مسلمانان یکی از ابزارهای مهم دشمن برای رخنه در بین مسمانان است اظهار کرد: مسلمانان نباید کوچکترین غفلتی داشته باشند چراکه کوچکترین غفلت به معنای تسلط دشمنان است.

وحدت شیعه و سنی شوکت اسلام را بیشتر و دشمنان را مایوس می کند

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در گفت و گو با خبرنگار ۸دی نیوز به مناسبت هفته وحدت، با بیان اینکه تفرقه افکنی بین مسلمانان یکی از ابزارهای مهم دشمن برای رخنه در بین مسمانان است اظهار کرد: مسلمانان نباید کوچکترین غفلتی داشته باشند چراکه کوچکترین غفلت به معنای تسلط دشمنان است.

وی با اشاره به لزوم داشتن بصیرت در بین برادران شیعه و سنی یادآور شد:باافزایش  بصیرت بین اهل سنت و شیعیان دشمنان نخواهند توانست به اهداف خود دست یایند.

امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه دشمن برای برهم زدن وحدت شیعه و سنی تلاش می کندافزود:وظیفه مردم شیعه و سنی این است که به مشترکات خود چنگ بزنند و به آن عمل کنند .

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دود آن به چشم مسلمانان می رود گفت: در این بین دشمنان اسلام می خواهند بیشترین استفاده را از اختلاف بین شیعه و سنی ببرند .

وی با اشاره به این مثل معروف که، تفرقه ایجاد کن و حکومت کن بیان کرد:این همان رویه ای است که دشمنان اسلام دنبال می کنند.

امام جمعه آستارا وحدت شیعه و سنی را  مشت محکمی در برابر دشمن واحد دانست  که اسلام و مسلمین را هدف قرار داده است و گفت : الحمدالله در ایران اسلامی شیعه و سنی با آرامش و دوستی و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی با اشاره به همدلی بین شیعیان و اهل سنت در شهرستان استارا خاطرنشان کرد: بررسی نقاط اختلاف در برخی از مسائل شیعه و سنی باید تنها بر عهده علما گذاشته شود و وظیفه همه مردم شیعه و سنی این است که به مشترکات بین خود بپردازند.

امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه اختلافات بین شیعه و سنی یک اختلاف کلی نیست، بلکه اختلاف بر سر جزئیات است اظهار کرد: وحدت، شوکت اسلام را بیشتر و دشمنان را مایوس می کند.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه در رابطه با افکار سلفی ها و تکفیری ها  افزود: باید در این زمینه سطح آگاهی مردم شیعه و سنی بالا رود تا همدیگر را بهتر و درست تر بشناسند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که سلفی ها و تکفیرها به وجودآورده اند نداشتن بصیرت کافی از مذهب است بیان کرد:اگر یک شیعه و یک سنی ،مذهب خود را به درستی بشناسد فریب تکفیریها و سلفی ها را نخواهد خورد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه