از هفته آینده؛

برف و باران در راه گیلان/ کشاورزان آماده باشند

آسمان گیلان در مناطق جلگه ای و ساحلی از هفته آینده بارانی و برفی خواهد شد.

برف و باران در راه گیلان/ کشاورزان آماده باشند

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، آخرین بررسی بر روی الگوهای هواشناسی نشان دهنده ی نفوذ هوای بسیار سرد طی عصر یکشنبه هفته آینده به کرانه های جنوبی دریای کاسپین می باشد، لذا به همین علت شرایط برای وزش شدید باد، کاهش شدید دما، بارش شدید باران و بعد بارش برف طی یکشنبه و کل روز دوشنبه ۴ بهمن فراهم می شود.

محمد پوررجبی مدیر بزرگترین کانال هواشناسی مستقل کشور با بیان اینکه سرعت وزش باد در ساحل ۱۵ الی ۲۰ متر بر ثانیه و در فراساحل به ۲۰ الی ۲۵ متر برثانیه خواهد رسید گفت: کاهش دما حدود ۱۰ الی ۱۵ درجه پیش بینی میشود که بسیار محسوس است و دما طی روز دوشنبه در اکثر مناطق منفی است که بعد از خروج سیستم، شاهد یخبندان شدیدی در گیلان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه طی یکشنبه بارش به شکل باران پیش بینی می شود و بتدریج بارندگی طی عصر یکشنبه شدید خواهد شد و کم کم در مناطق مستعد جلگه به برف تبدیل می شود افزود: طی روز دوشنبه به علت افت شدید دما (چه در مناطق مستعد چه در مناطق غیر مستعد) بارش ها در گیلان به شکل برف پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه با بیان اینکه فعلا با الگوهای فعلی سیستم طی (بامداد) سه شنبه ۵ بهمن از شرق سواحل خارج می شود گفت: با توجه به شرایط بارندگی و بارش برف (لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در محورهای مواصلاتی بویژه جاده های کوهستانی)، مه آلود بودن هوا (کاهش دید) و کاهش محسوس دما، رعایت نکات ایمنی در زمان رانندگی و همراه داشتن وسایل و تجهیزات زمستانه، لباس گرم و آذوقه توصیه می شود.

وی با مواج خواندن دریا با بیان اینکه ارتفاع موج دریا در ساحل به ۲ متر و در فراساحل به بیش از ۳/۵ متر هم خواهد رسید گفت:همچنین در بخش های مختلف کشاورزی، نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های کشاورزی مرتبط، تمهیدات لازم برای مقابله به این وضعیت جوی بعمل آید.

 

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه