مدير كل بنياد مسكن گيلان؛

ماسال به عنوان شهرستان الگو در زمینه‌ی مسکن اجتماعی انتخاب شده است

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان گفت: برای اولین بار در سطح کشور،‌ ماسال به عنوان شهرستان الگو در زمینه‌ی مسکن اجتماعی مشخص شده است.

ماسال به عنوان شهرستان الگو در زمینه‌ی مسکن اجتماعی انتخاب شده است

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، محمود قاسم نژاد صبح امروز در نشستی که با حضور مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گیلان و معاونان این اداره کل انجام پذیرفت، با اشاره به مشکلات پیش روی افتتاح پروژه ی مسکن مهر معلولین گفت: متاسفانه با توجه به شرایط موجود و مشکلات زیرساختی این پروژه، کماکان شرایط برای بهره برداری از این پروژه مهیا نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه در جانمایی این پروژه در گذشته دقت لازم به عمل نیامده است،‌افزود: همین امر موجب شده است که تامین زیرساخت های لازم پروژه ی مسکن مهر معلولین به ویژه فاضلاب نیازمند هزینه های میلیاردی باشد.
فرماندار ماسال تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه روستایی در شهرستان را از دیگر دغدغه های شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص مناسب قیر رایگان در شهرستان، آسفالت راه های روستایی با مشکل مواجه است.
قاسم نژاد با اشاره به کوهستانی بودن شهرستان ماسال، اظهار داشت: با توجه به این اقلیم و شیب تند زمین بسیاری از زیرسازی های انجام پذیرفته، در صورت آسفالت نشدن، با بارش باران تخریب خواهد شد و نیاز به زیرسازی مجدد خواهند داشت، به همین لحاظ نیاز است چنین شهرستان هایی  در قیاس با شهرستان های جلگه ای از اولویت برخوردار باشند.
وی بالا بودن هزینه ی تغییر کاربری و کارشناسی بنیاد مسکن را یکی دیگر از دغدغه های مردم عنوان کرد و افزود: با توجه به این که بسیاری از مردمان روستایی در شهرستان به لحاظ مالی از قشرهای پائین جامعه محسوب می شوند باید به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه های اقشار آسیب پذیر بود.
فرماندار ماسال همچنین مشکلات حوزه ی منابع طبیعی را از دیگر مشکلات پیش روی مردم این شهرستان برشمرد و گفت: با وجود اینکه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای طرح هادی هستند و کاربری زمین با نظر تمامی ادارات ذیربط در طرح هادی مشخص و به اجماع رسیده است، کماکان در مسیر صدور پروانه برای روستائیان در حوزه ی منابع طبیعی مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به پی گیری های به عمل آمده در خصوص پروژه ی ۲۰۰ واحدی مسکن مهر ماسال، اظهار داشت: برای اولین بار در سطح کشور،‌ماسال به عنوان شهرستان الگو در زمینه ی مسکن اجتماعی مشخص شده است و به یاری خداوند در فاز اول این پروژه ۹۶ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف و محرومین احداث خواهد شد.
مهندس اکبرزاده با بیان اینکه در زمینه ی کاهش هزینه های کارشناسی و تغییر کاربری بنیاد مسکن نیز پیشنهاداتی از سوی این بنیاد در قالب برنامه ی ششم داده شد تا این هزینه ها از سوی دولت پرداخت شود که با توجه به فقدان اعتبار لازم، این طرح اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: البته هم اکنون تمهیدات و تسهیلات خاصی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در این زمینه وجود دارد و در صورتی که منابع اعتباری لازم در این خصوص تامین شود می توان گستره ی این کاهش هزینه را برای سایر اقشار ضعیف جامعه نیز فراهم آورد.
کمبود اعتبار در زمینه ی آورده ی متقاضیان مسکن مهر معلولین را یک از مشکلات این پروژه عنوان داشت و ابراز امیدواری کرد: با رایزنی های به عمل آمده و با همکاری اداره کل بهزیستی این مشکل به زودی حل شود.
اکبرزاده با بیان اینکه با توجه به رانشی بودن ناهمواری های اطراف این پروژه،‌ عملیات احداث دیوار حائل نیز به زودی پایان می یابد، افزود: مشکلاتی در زمینه تامین زیرساخت های پروژه ی مسکن مهر معلولین به ویژه در زمینه ی تامین سیستم فاضلاب آن وجود دارد که قرار است از محل فروش اوراق اعتبار لازم جهت اجرای آن تامین گردد.
وی همچنین از افزایش قابل توجه سهمیه ی قیر رایگان شهرستان ماسال جهت آسفالت راه های روستایی خبر داد: با اختصاص این سهمیه و با قراردادی که با پیمانکاران انجام پذیرفته، عملیات آسفالت راه های روستایی در سطح شهرستان ماسال انجام خواهد گرفت.
بازدید از پروژه ی مسکن مهر معلولین ماسال و عملیات اجرای طرح هادی روستای میرمحله از دیگر برنامه های سفر مدیر کل بنیاد مسکن به شهرستان ماسال بود که با همراهی فرماندار شهرستان ماسال صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه