دعوتی که فدراسیون شطرنج هم زیر بارش نرفت؛

از مصاف نمادین نایجل شورت با استاندار گیلان تا نماینده ای که برای برگزاری این مسابقات سنگ تمام گذاشت! + تصاویر

دست اندرکاران مسابقات در حالی خوشحالی خود را از حضور این شطرنج باز اظهار میکنند که پیام های ضد حجاب نایجل شورت در حساب توئیتری اش گواه بر اعتقادات ضد ایرانی اش است.

از مصاف نمادین نایجل شورت با استاندار گیلان تا نماینده ای که برای برگزاری این مسابقات سنگ تمام گذاشت! + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از دیارباران، چندی پیش بود که یکی از شطرنج بازان زن آمریکا با راه اندازی هجمه‌ای بی اساس خواهان تحریم مسابقات قهرمانی بانوان جهان در تهران شد و نایجل شورت نیز همزمان نظرات بسیار سخیفی درباره ایران ارائه داد.

نظراتی که نایجل شورت در توئیتر شخصی خود منتشر کرد:

۱ – میزبانی مسابقات قهرمانی جهان زنان در سال ۲۰۱۷ به ایران داده شد. زنان مجبورند در ایران حجاب اسلامی داشته باشند که این مساله مسخره کردن آیین‌نامه‌ فیده درباره ممنوعیت تبعیض جنسیتی و مذهبی است.

۲- با وجود اعتراض گسترده جهانیان و محکومیت اعطای میزبانی به ایران، فیده قرارداد مسابقات را با ایران امضا کرد.

۳- نگرش مسئولان حکومتی در ایران نسبت به حجاب همانند نگرش آلمانی ها به دیوار برلین است. آنها معتقدند اگر کوچکترین آزادی داده شود کل عمارت پوسیده و فاسدشان فرو می ریزد.

۴- همه بازیکنان باید به زور و برخلاف خواست شان حجاب داشته باشند. بله همه بازیکنان.

۵- شبح حجاب در راه است. بازیکنان باید مانند پیاده شطرنج قربانی شوند تا اهداف اقتصادی رئیس فیده تامین شود.

این در حالی است که طبق گفته رئیس هیئت شطرنج گیلان نایجل شورت قرار است در مراسم افتتاحیه این مسابقات به طور نمادین به مصاف محمد علی نجفی استاندار گیلان برود.

کیومرث بیات رئیس هیئت شطرنج گیلان در خبری که در پرتال روابط عمومی ورزش و جوانان گیلان، قرار گرفته است با بیان اینکه تا کنون ۷۶۰ شطرنجباز از کشورهای ایران، روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلستان، ترکیه، هلند، هندوستان، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا، آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، عراق و تاجیکستان برای شرکت در این رقابت بین المللی اعلام آمادگی کرده اند که ۴۰ نفر از آنها خارجی هستند.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این رقابت ها که با حضور استاندار، معاون وزیر، رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش وجوانان گیلان فردا جمعه ساعت ۱۷ در سالن دوومیدانی یادگار امام رشت برگزار می شود قرار است نایجل شورت قهرمان اسبق شطرنج دنیا در دیداری نمادین به مصاف دکتر نجفی استاندار گیلان برود.

%image_alt%

** مردی که برای پانزدهمین دوره شطرنج خزر سنگ تمام گذاشت

کیومرث بیات رئیس هیئت شطرنج گیلان در جایی دیگر نیز با تقدیر از جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس، به نقش وی در برگزاری هر چه بهتر این تورنمنت اشاره کرده است.

وی گفته است: «این نماینده در برگزاری پانزدهمین دوره شطرنج خزر تمام قد ورود نمودند و با هماهنگ کردن نهادهای مربوطه از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان، استانداری و همچنین وزارت ورزش سعی دارد در هر چه بهتر برگزار کردن این تورنمنت برتر کشور نقش آفرینی نماید، هیات شطرنج استان گیلان زحمات و تلاش های صادقانه جعفرزاده را ارج نهاده و از ایشان صمیمانه تشکر و قدردانی می نماید».

 %image_alt%
این اتفاقات در حالی رقم می خورد که مهرداد پهلوان‌زاده رییس فدراسیون شطرنج نیز زیر بار دعوت نایجل شورت برای شرکت در مسابقات بین المللی خزر نرفته است و در گفت و گویی در واکنش به حضور این شطرنج باز در ایران گفت: ما این شطرنج‌باز را دعوت نکردیم و هیئت شطرنج گیلان این کار را انجام داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه