میرحسینی اشکوی در گفتگو با 8دی:

برخی سینه چاکان هاشمی، در فتنه ۸۸ از ساکتین بودند و از رهبری حمایت نکردند/ حامیان فتنه باید توبه کنند یا نیروهای انقلاب؟

عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: برخی سینه چاکان امروز هاشمی در فتنه ۸۸ از ساکتین بودند و از مواضع رهبری حمایت نکردند.

برخی سینه چاکان هاشمی، در فتنه ۸۸ از ساکتین بودند و از رهبری حمایت نکردند/ حامیان فتنه باید توبه کنند یا نیروهای انقلاب؟

حجت الاسلام سیدکاظم حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن اشاره به برخی حواشی پیرامون درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: برخی میخواهند به حمایت دروغین و سوء استفاده از فوت آقای هاشمی رفسنجانی، گذشته تار و مبهم خود را که با رنگ حمایت از فتنه و فتنه گری آلوده شده است تطهیر کنند در حالیکه رنگ ننگ فتنه پاک شدنی نیست و تا پایان عمر بر پیشانی آنها نقش بسته و هک شده است و پاک شدن ننگ حمایت از فتنه ۸۸، تنها با آب توبه واقعی و محکوم کردن جریان برانداز  فتنه گر ممکن خواهد بود.

عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان گیلان افزود: تعدادی از حامیان فتنه همچون کاسبان رانتخوار و حرامخواری هستند که با استفاده از اصل “هدف وسیله را توجیه میکند” از هر طریقی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود بهره می برند و دروغ و تناقض آنها در رفتار و گفتار دلیل بر این ادعاست.

وی گفت: این نفاق و دوچهره گی از ویژگی های و خصوصیات فتنه گران است که به فرموده مولا علی(ع) با مخلوط کردن حق و باطل مردم را اغفال کرده و به اشتباه می اندازد، لذا یک روز به بهانه تقلب در انتخابات، فتنه ۸۸ را به وجود می آورند و روز دیگر با سوء استفاده از مرگ حسنعلی منتظری و درگذشت هاشمی رفسنجانی، برای اغفال مردم و رسیدن به اهداف شوم خود بهره برداری می کنند.

حسینی اشکوری ادامه داد: هیچ یک از منتقدان آقای هاشمی منکر خدمات گذشته ایشان در حمایت از انقلاب و نظام نیستند اما بر اساس اظهار صریح مقام معظم رهبری و تایید خود مرحوم هاشمی، وی با رهبر معظم انقلاب در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اختلاف نظر داشت.

وی تاکید کرد: اختلاف نظر آقای هاشمی با رهبر عزیز انقلاب در موضوعاتی چون؛ سبک زندگی، فقر و غنا، استکبارستیزی، جبهه ی مقاومت در منطقه، سیاست خارجی و داخلی، فساد اقتصادی و رانتخواری ها و ویژه خواری ها و ویژه خواهی ها بوده است.

مولف کتاب جریان شناسی فتنه در نهج البلاغه افزود: تفاوت بین حامیان دروغین و منتقدان دلسوز مرحوم هاشمی در این است که در سالهای اخیر، برخی حامیان دروغین آقای هاشمی همواره جانب سران فتنه را می گرفتند ولی نیروهای انقلابی و بابصیرت، ضمن احترام به آقای هاشمی، مواضع وی را که با نظرات ولی فقیه هماهنگ نبود، محترمانه نقد می کردند و بین مواضع و نظرات مرحوم هاشمی و رهبر حکیم و عزیز انقلاب، به درستی تابع نظرات مقام معظم رهبری بودند.

حجت الاسلام اشکوری گفت: حامیان دروغین و افراطی مرحوم هاشمی با سوء استفاده از برخی اختلاف نظرات، در فتنه سال ۸۸ مقابل انقلاب و اسلام و رهبری ایستادند و نظام را تا لبه پرتگاه پیش بردند ولی بیداری و آگاهی مردم و تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب، جلوی اهداف شوم فتنه گران داخلی و خارجی را گرفت و کشور را از جنگ و آشوب ویرانگر داخلی نجات داد.

وی ضمن ابراز گلایه از نحوه و محتوای سخنان برخی سخنرانان مجالس ترحیم مرحوم هاشمی رفسنجانی بیان داشت: متاسفانه برخی که امروز سخنگوی رسمی مجالس ترحیم آقای هاشمی شده اند کسانی هستند که در فتنه سال ۸۸، با وجود در اختیار داشتن تریبون ها و جایگاه های مهم، از مواضع به حق رهبری حمایت نکردند و مهر سکوت بر لب زدند و حتی مستقیم و غیرمستقیم از جریان فتنه حمایت کردند و یا حداقل کاری که کردند این بود که در جمع مردم، دو پهلو یا چندپهلو صحبت کردند.

عضو جبهه ی متحد اصولگرایان گیلان افزود: متاسفانه عده ای در استان گیلان نیز به بهانه فوت آقای هاشمی، از جریان انقلابی و ارزشی طلبکار شده اند و در یکی از سخنرانی ها به مناسبت درگذشت آقای هاشمی گفته اند “مخالفین مرحوم هاشمی باید توبه کنند”!

وی در ادامه گفت: من از آنها سوال می کنم که چه کسانی باید توبه کنند؟ افرادی که خودشان و مدیران زیرمجموعه ی آنها از جریان فتنه ی آمریکایی، اسرائیلی ۸۸ حمایت کردند باید توبه کنند یا کسانی که تابع محض ولایت و منتقد مواضع شبهه برانگیز آقای هاشمی در جریان فتنه ۸۸ بودند باید توبه کنند؟

حسینی اشکوری در پایان گفت: کسانی که امروز به شکل افراطی، سنگ حمایت از مرحوم هاشمی را به سینه میزنند و به بهانه درگذشت آقای هاشمی در پی فراموشی و تطهیر برخی اشتباهات گذشته وی هستند، اگر بصیرت داشتند و نه در زبان بلکه واقعا در عمل و کردار، حامی رهبر عزیز انقلاب بودند و همچنین اگر به پیام تسلیت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در جریان درگذشت آقای هاشمی، دقت و توجه لازم را می نمودند، راه صواب را می یافتند و به روش های اغراق آمیز و غلوآمیز دچار نمی شدند و خطاهای قبل خود را تکرار نمی کردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نوید
درود براشکوری
تنیانی
درود خدا بر اشکوری مالک اشتر گیلان
کیومرث حقانی
با سلام آبروی گیلان و گیلانی و نشانه ولایتمداری آنها با سخنان بزرگان آنها سنجیده میشه پس خواهش میکنیم همه خواص گیلان درست و به موقع سخن بگن و دفاع کنن از اصل ولایت فقیه و برائت از فتنه گران داشته باشن در هر زمان کم هم نداریم از این انسانهای شریف که یکی از این بزرگان جناب اقای میرحسینی اشکوری هستند که ضمن خدمات شایسته ای که از اول انقلاب تا الان داشتند و حتی زندانی ساواک بودند و منسب های حساسی هم داشتند تا به امروز و همیشه برای گیلان آبرو داری کردند به باقی عزیزان هم بعنوان یک خادم کوچک عرض میکنم از خواب بیدار شوید برای همه حرفهاتون پاسخ خواهید داد یا علی
احمد رضا زارع سیالمی
سخنان پایانی ایشون واقعا جالبه این شده یه رسم هرچی دلشون میخواد این سبزی ها و بنفشه ها میزنن بعد یه اسم و حرف از رهبری هم چاشنی حرفاشون میکنن (منافق نباشید!!!!) به عمل از ولی فقیه دفاع کنید دو رویی و فتنه گری و منافق گونه حرف زدن و عمل کردن رو بذارید کنار خدایا آخر و عاقبت ما و اینها رو ختم بخیر بگردان
خوش روش
عالی گفتین
محمدرضا ثابت
مرحبا بر مرد با بصیر و همیشه در صحنه و روشنگر گیلان جناب آقای اشکوری ایکاش بقیه ی مدعیان اصولگرایی هم مانند ایشان بموقع مواضعشان را اعلام کنن و نون به نرخ روز خور نباشند...
سیر رضا
آینده نزدیک همه چیز را روشن خواهد کرد , و مشخص خواهد شد که چه کسی در مسیر حق است و چه کسی در مسیر باطل خدا حفظت کند سید بزرگوار و همسنگر قدیمی
ناشناس
برایم جالب بود که چه کسانی بعنوان سخنرانان مجالس مرحوم هاشمی در گیلان صحبت خواهند کرد و دیدم دقیقا همان هایی که در زمان فتنه 88 مهر سکوت بر لب زده بودند خدا عاقبت مارا ختم بخیر کند انشاا...
در حاشیه