با نصب بنر اطلاع رسانی مطرح شد؛

حضور یک ضدایرانی در مراسم ورزشی نکوداشت شهدا در گیلان!

مشخص نیست چگونه در مراسمی ورزشی که قرار است به مناسبت نکوداشت شهدای گیلانی ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود، از فردی دعوت می شود که حجاب را در ایران، عمارتی پوسیده و فاسد می داند!!

حضور یک ضدایرانی در مراسم ورزشی نکوداشت شهدا در گیلان!

به گزارش ۸دی به نقل از خزر، نایجل شورت، نایب قهرمان اسبق جهان مدتی است که در رویدادهای بزرگ شطرنجی که در ایران برگزار می‌شود، حضور دارد و مسلما نام و افتخاراتش برگ برنده‌ای برای فدراسیون شطرنج است تا بتواند اعتبار مسابقات بین‌المللی که برگزار می‌کند را بالاتر ببرد و از این طریق به افزایش سطح فنی شطرنج بازان ایرانی کمک کند.

نایجل شورت که سابقه هدایت تیم‌ ‌ملی بانوان ایران را نیز در کارنامه دارد، در جام خزر که بهمن ماه برگزار می‌شود به ایران سفر خواهد کرد، اما نگاهی به رفتاری که شورت در قبال ایران داشته مشخص می‌کند که او زمانی که حضورش در ایران چه به دلیل مربیگری، چه به دلیل حضور در تورنمنت و چه به دلیل دریافت جایزه به سودش است یاد فرهنگ چند هزار ساله ایران می‌افتد و زمانی که از کشور خارج می‌شود پیام های به شدت ضد ایرانی منتشر می‌کند.

در بخشی از پیام شورت به منظور تشکر از دعوت به جام خزر آمده است: “ایران کشوری با پیشینه شطرنجی بسیار پرافتخار است. شطرنج بیش از ۱۴۰۰ سال است که با فرهنگ ایران آمیخته شده و با وجود یک وقفه کوتاه آینده بسیار درخشانی در پیش دارد. باید برای فدراسیون شطرنج و مسئولان برگزار کننده مسابقه احترام خاصی بابت برگزاری این رویداد قائل شویم…”.

اما  چندی پیش بود که یکی از شطرنج بازان زن آمریکا با راه اندازی هجمه‌ای بی اساس خواهان تحریم مسابقات قهرمانی بانوان جهان در تهران شد، در میان تعجب و در شرایطی که نایجل شورت حضور در ایران را تجربه کرده، هدایت تیم‌ ‌ملی بانوان را بر عهده گرفته و به قول معروف نان و نمک فدراسیون شطرنج را خورده به حمایت تمام قد از شطرنج باز معترض آمریکایی پرداخت و نظرات بسیار سخیفی درباره ایران ارائه داد. در ادامه تعدادی از نظرات شورت که در حمایت از نازی پاکیدزه منتشر شد را با هم مرور می کنیم. نظراتی که شورت در توئیتر شخصی خود منتشر کرد و هنوز هم وجود دارد:

۱ – میزبانی مسابقات قهرمانی جهان زنان در سال ۲۰۱۷ به ایران داده شد. زنان مجبورند در ایران حجاب اسلامی داشته باشند که این مساله مسخره کردن آیین‌نامه‌ فیده درباره ممنوعیت تبعیض جنسیتی و مذهبی است.

۲- با وجود اعتراض گسترده جهانیان و محکومیت اعطای میزبانی به ایران، فیده قرارداد مسابقات را با ایران امضا کرد.

۳- نگرش مسئولان حکومتی در ایران نسبت به حجاب همانند نگرش آلمانی ها به دیوار برلین است. آنها معتقدند اگر کوچکترین آزادی داده شود کل عمارت پوسیده و فاسدشان فرو می ریزد.

۴- همه بازیکنان باید به زور و برخلاف خواست شان حجاب داشته باشند. بله همه بازیکنان.

۵- شبح حجاب در راه است. بازیکنان باید مانند پیاده شطرنج قربانی شوند تا اهداف اقتصادی رئیس فیده تامین شود.

از مقایسه نظرات کاملا متناقض شورت در عرض چند ماه می شود نتیجه گرفت که در زبان انگلیسی هم احتمالا ضرب المثلی یک بام و دو هوا وجود دارد!

هرچند مسابقات توسط هیات شطرنج استان گیلان برگزار می‌شود، اما  فدراسیون شطرنج که قطعاً بر برگزاری این رویداد نظارت دارد، نباید به این چهره که با تمام وجود از محرومیت ایران از میزبانی حمایت کرد و نان خورد و نمکدان شکست حمایت کند.

قابل تامل آن که بنر بسیار بزرگی در نزدیکی اداره کل ورزش و جوانان گیلان نصب شده است که خبر از حضور این فرد ضد ایرانی در گیلان آن هم در مراسمی که تحت عنوان نکوداشت شهدای استان گیلان در ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، می دهد!

نکته دیگر اینکه از مقایسه بنر نصب شده با تصویر نایجل شورت با بنری که برای تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی نصب شده است، می توان اندازه واقعی بنر بحث برانگیز را تخمین زد.

%image_alt%

%image_alt%

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه