استاندار گیلان بار دیگر تاکید کرد ؛

کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری به معنی حل این مشکل نیست

استاندار گیلان گفت: افرادی که با آمارها آشنا هستند می‌دانند که کاهش نرخ بیکاری در طی سه سال اقدامی ارزشمند است.

کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری به معنی حل این مشکل نیست

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در آیین یازدهمین جشنواره کار آفرینان برتر استان گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری در سه سال گذشته  با تبیین مفهوم کار آفرینی اظهار داشت: کار آفرینی، لغتی است که همه شما عزیزان که در عرصه تولید و اندیشه حضور دارید آشنا می‌باشید  و با تفاوت آن با اشتغال واقف هستید.

وی مباحث کار آفرینی را فراتر از اشتغالزایی دانست و افزود: کار آفرینان زمان و مکان را دیده و خوب می‌اندیشند و در بخش‌های خاص وارد عرصه بازار شده و به دنبال عنایت خاص، شانس، تسهیلات ویژه نیستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای اشتغال در بسیاری از نقاط کشورو استان ما در حال فراهم شدن است گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گیلان در بهبود فضای کسب و کار جزو استان‌های برتر کشور است.

نجفی با بیان اینکه چنانچه به آمارها بنگریم متوجه آن خواهیم شد که کارآفرینان بزرگ انسان‌های متمولی نبودند افزود: ۶۰ درصد کارآفرینان بزرگ دنیا عمدتاً از خانواده‌های فقیر اما از اندیشه، تفکر، جسارت و شهامت برخوردار بوده و از ظرفیت‌های خوب بهره می‌گرفتند.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در بخش اشتغال استان اظهار داشت: این موفقیت متعلق به مردم و تمامی کسانی است که در اینگونه جمع‌ها حضوری فعال دارند.

استاندار گیلان کار آفرینی را وجود اندیشه‌های نو در جامعه دانست و افزود: مدیران اجرایی در بخش های مختلف موظفند با تمام توان در جهت رشد و توسعه کار آفرینی در جامعه تلاش کنند.

وی خواستار حضور قوی‌تر بخش صنعت و معدن در اینگونه نشست‌ها شد.

نجفی از برگزاری نشست‌های مستمر و هفتگی حمایت از کارآفرینان و بخشرهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری خبر داد و افزود: به یاری خداوند برنامه‌های فراوانی در بخش توسعه گردشگری استان خواهیم داشت.

وی آینده گیلان بسیار خوب متصور کرد و گفت: توسعه بخش گردشگری از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار گیلان اظهار داشت : باتوجه به محدودیت زمین و امکانات در گیلان باید بیشتر در بخش مسائل کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان پرداخته شود.

نجفی با بیان اینکه گیلان در بخش فارغ التحصیلان جوان و دانش آموختگان از ظرفیت بالایی برخوردار است افزود : باید زمینه اشتغال هر چه بیشتر این عزیزان را فراهم کنیم.

وی از کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری گیلان در طی ۳ سال خبر داد و افزود : افرادی که با این گونه آمارها آشنا هستند می‌دانند که کاهش این  مقدار نرخ بیکاری در طی سه سال اقدامی ارزشمند است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست سال ۹۵ نرخ بیکاری در گیلان برای اولین بار تک رقمی شد و به رقم ۹.۶ درصد رسید افزود : البته این به معنای حل کامل مشکل بیکاری نیست و بویژه در بخش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نگرانی داریم.

نماینده دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از کار آفرینان برتر تأکید کرد و افزود : باید تمامی امکانات و فضا برای توسعه و رشد کارآفرینان فراهم شود تا این عزیزان خوب بیاندیشند و وارد بازار کار شوند.

وی افزود: خوشبختانه با فضای خوب ایجاد شده و منابع سرشار باید زمینه فعالیت هر چه بیشتر را برای کارآفرینان مهیا کنیم.

نجفی با بیان اینکه باید دردمندی‌های کارآفرینان را احصاء و در حل مشکلات آنان کوشا باشیم افزود : هیچ کس حق ندارد مانع از رشد و حرکت این عزیزان شود.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت ا… هاشمی رفسنجانی اظهار داشت : این یار دیرین امام و رهبری خود از کارآفرینان برتر بوده و تمامی بخش‌ها و از جمله بخش اقتصادی کشور دین سنگینی به این شخصیت بزرگ دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: زمانیکه آیت ا… هاشمی رفسنجانی از کار آفرین و از سرمایه گذار حمایت می‌کردند کمتر کسی این سخنان را به زبان می‌آورد زیرا ادبیات آن دوران ادبیات خاصی بود

در پایان این مراسم استاندار گیلان با اهداء لوح و هدایایی از منتخبین این جشنواره تقدیر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه