روز شمار تاریخ گیلان / 30 دی؛

ترور یک لنگرودی توسط منافقین / درگذشت نامجو

در چنین روزی یکی از پاسداران انقلاب اسلامی گیلان در حین کمک رسانی به مردم بازی بلاقه ترور شد و به شهادت رسید.

ترور یک لنگرودی توسط منافقین / درگذشت نامجو

به گزارش ۸دی، ۳۰ دی ماه ۱۳۶۱ شمسی، یک لنگرودی ترور شد. ابوالفضل حسینی کوملایی ۲۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در کومله لنگرود در استان گیلان متولد شده بود و در حالی که پاسدار انقلاب بود و در عملیات کمک رسانی به مردم محروم بازی بلاقه در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، میر غنی موسوی از رزمندگان شهرستان آستارا به شهادت رسید. وی ۶ خرداد ماه ۱۳۴۵ در روستای باغچه سرای آستارا متولد شده بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید باغچه سرا تدفین شد.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، شهید محمد امانی سندیانی از رزمندگان شهرستان انزلی در منطقه سومار و در عملیات کربلای ۶ به شهادت رسید. وی متولد ۱۳ اسفند ماه ۱۳۴۵ در انزلی بود.

۳۰ دی ماه ۱۳۶۸ شمسی، وزنه بردار نامی ایران، جهان پهلوان محمود نامجو درگذشت او اولین مدال طلای جهانی را در طول تاریخ ورزش ایران برای کشورش کسب کرد. او ۲۷ بار رکورد جهانی را در رشته وزنه برداری تغییر داد. وی در سال ۱۳۳۷ ش آخرین مدالش را برای کشور به ارمغان آورد. محمود نامجوی سرانجام در بیمارستان مهر تهران بر اثر عوارض ناشی از تمرینات سنگین ورزشی و کهولت درگذشت و در قطعهٔ ۲۲ بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

۳۰ دی ماه ۱۳۸۵ شمسی، سرهنگ پاسدار جانباز حسین زاد شفق درگذشت. وی از رزمندگان شهرستان ماسال در دوران دفاع مقدس بود.

پی نوشت:

۱-رنگ ایمان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه