مشاور عالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در رشت :

هیچ کس لایق جانشینی هاشمی نیست/ او پدری دلسوز برای ایران بود! / رحلت هاشمی دنیا را در بهت فرو برد

عباسی فرد گفت : رحلت هاشمی ایران را عزادار کرد و جهان را دربهت و منطقه را وحشت زده کرد.

هیچ کس لایق جانشینی هاشمی نیست/ او پدری دلسوز برای ایران بود! / رحلت هاشمی دنیا را در بهت فرو برد

به گزارش ۸دی ؛ عصر امروز حجت الاسلام محمد رضا عباسی فرد عصر امروز در مراسم یاد بود حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت با بیان اینکه این مصیبت وی را از تاب و توان انداخته است اظهار کرد: بنده در ادوار مختلف انقلاب سخنرانی های دشواری داشتم اما هیچ کدام من را به ستوه نیاورد آنچنان که داغ این بزرگ مرد انقلاب من را تضعیف کرده است.

مشاور عالی مرحوم هاشمی، وی را بازوی بی بدیل رهبر انقلاب خواند و تصریح کرد: هاشمی شاگردی پرافتخار و استوانه ای شکست ناپذیر برای مکتب انقلاب بود با رحلت او کل ایران عزادار شده است.

وی با بیان اینک عده ای به او گفتند چگونه دلت می آید بگویی برای مراسم ختم هاشمی به گیلان می روم افزود: امروز آمده ام تا در داغ و سوز این مرد و این رفیق روزگار دیرین به پهنای دریای خزر اشک ماتم بریزم.

عباسی فرد به نقش آفرینی های هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ اشاره کرد و یادآور شد: آن زمان که خیل آتش و بمب بر سر مردم میریخت و طوفان بی دینی تبلیغ می شد، یک خطبه در نماز های جمعه او امید های از دست رفته را به ملت باز می گرداند.

مشاور عالی هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه آمده است تا سلام بیت هاشمی را به مردم برساند اظهار کرد: ایران با رحلت هاشمی به سوگ پدری دلسوز، مهربان و دانا نشسته است، فردی که در تمام ادوار انقلاب قدرت این نظام را به رخ شرق و غرب این عالم کشید.

وی هاشمی را نخستین فردی دانست که پشت سر امام خمینی برای ایجاد و تثبیت نهضت اسلامی ایستاد و خاطرنشان کرد: هاشمی از جنس امام و انقلاب بود، همچون برادر پابه پای امام ایستادگی کرد.

عباسی فرد به دوره ی چهار گانه ی امامت امیر المومنین (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) چهار دوره در زندگی داشتند، دوره تربیت، وزارت، امامت و مظلومیت؛ آیت الله هاشمی نیز این چهار دوره را سپری کرد با این تفاوت که دو دوره آخر زندگانیش در امارت و مظلومیت گذشت!

وی تصریح کرد: هاشمی را دوران سازندگی میشناسد، هاشمی را مرصاد و خندق می شناسند، امروز کسی از دنیا رفت که با رفتنش منطقه در بهت و وحشت ماند و چراغ خانه ها در ایران خاموش شد.

عباسی فرد با بیان اینکه بخشی از دوران وزارت هشمی در زمان امام و پس از آن سپری شد افزود: وی در دوران وزارتش با یک میلیون تومانی که امام به او داده بود ۴۸۰ واحد دانشگاهی تاسیس کرد، تا مردم بیشتر بدانند و آگاه شوند.

مشاور عالی هاشمی با بیان اینکه در برحه ای از زمان مردم جواب سلام هاشمی را نمی دادند گفت: اما پس از انقلاب و با آگاهی بخشی به مردم همه دانستند که هاشمی امیدی برای کشور است و این مرد بزرگ احساس تکلیفی که برای ملت ایران داشت را به انجام رساند، و امروز هیچ کسی همتای او نیست که لایق باشد در جایگاه او قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه