روز شمار تاریخ ترور در ایران / 29 دی؛

شهادت ۲۶ نفر در اثر حملات مسلحانه منافقین در کشور / ۲۹ دی هم لکه دار شد

بیست و نهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۹۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۲۶ نفر در اثر حملات مسلحانه منافقین در کشور  / ۲۹ دی هم لکه دار شد

به گزارش هشت دی، بیست و نهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۹۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

علی محمدی وند سعیدآبادی ۷ مهر ماه ۱۳۱۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۵۸ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منوچهر سلیمی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغرکاردوست ۳۰ بهمن ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شکرالله دستبردهان در سال ۱۳۳۹ در استان فارس متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکرم فتاحی ۲۵ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان کرمانشاه متولد شدو ۲۹ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صمن ظفری ۸ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان همدان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۱ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور روشنایی یمن فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم علی اکبرلویی ۲۸ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماهم ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر علیزاده ۱۰ دی ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۴ در حومه مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ناصر غلامی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در کوه رویه سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان قربانی نسب ۶ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی کادر اتش بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مصطفی محمدی یکم فروردین ماه ۱۳۱۴ در استان تهران متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که فروشنده بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز نجفی ۲۶ شهریور ماه ۱۳۳۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند مخابرات بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدی نوری اردغان ۹ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد ابراهیمی ۱۸ اردیبهشت ماهم ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۴ در حومه مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد جانفدا ۲ آبان ماه ۱۳۰۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در سنندج توسط منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

حاتم صدوقی ۱۰ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ درحالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اباذر صادقی ۱۶ مرداد ماه ۱۱۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا فتح الهی ۱۸ اسفند ماه ۱۳۴۴ در استان همدان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حلای که کارگر ساده بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد فلاحی نصرت آبادی ۲ مهر ماه ۱۳۳۳ در استان یزد متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۳ در خیابان کارگر شمالی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

حسین جنگلی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در حومه مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر عمری یکم دی فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۴ در حومه مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید فخرالدین طباطبایی ۱ فروردین ماه ۱۳۰۷ در خوزستان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵ در اهواز ترور شد و به شهادت رسید.

احمد صوفی نژاد یکم فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فخرالدین طباطبایی در سال ۱۳۰۷ در ایذه متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵ در اهواز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدباقر رعیت بین ۳ دی ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ دی ماه ۱۳۶۶ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه