نماینده آستانه اشرفیه و کیاشهر:

هر روز ۱۵ میلیارد تومان برای درمان مصرف دخانیات هزینه می شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از هزینه روزانه ۱۵ میلیارد تومان جهت درمان افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند، خبر داد

هر روز ۱۵ میلیارد تومان برای درمان مصرف دخانیات هزینه می شود

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در توضیح تصویب تخصیص درآمدهای حاصل از مالیات محصولات دخانی به سه وزارتخانه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در برنامه ششم توسعه، گفت: در برنامه‌ پنجم توسعه و بودجه‌های سنواتی گذشته تلاش شد تا تحولی در حوزه مالیات دخانیات صورت گیرد، در واقع تلاش شد تا مالیات بر خرده فروشی محصولات دخانی تحقق پیدا کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بودجه سال ۹۵ نیز میزان مالیات محصولات دخانی از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید، از این رو سه حوزه یعنی وزارتخانه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برای تخصیص منابع حاصل از درآمدهای مالیات محصولات دخانی در نظر گرفته شد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ما به دنبال افزایش مالیات محصولات دخانی بیش از آنچه مصوب شد را در نظر داشتیم که محقق نشد، در حقیقت بهتر بود مالیات هر پاکت سیگار تولید داخل و خارج بیش از ده درصد و چهل درصد مورد نظر قرار می گرفت.

قربانی یادآور شد: تقسیم مالیات بر دخانیات بر اساس بودجه سال گذشته مجددا برای سه وزارتخانه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شد، برای سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه نیز در بودجه‌های سالانه سهم هر وزارتخانه مشخص خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۵ میلیارد هزینه درمان کسانی پرداخت می‌شود که محصولات دخانی مصرف می‌کنند، گفت: همچنین سالانه هزاران نفر به دلیل مصرف دخانیات یا مصرف محصولات وابسته به دخانیات می میرند، از این رو  برای تامین هزینه درمان این افراد که بر دوش وزارت بهداشت و درمان است باید سهم قابل توجهی به این وزارتخانه تخصیص داده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، معتقد است: در شرایط کنونی برنامه‌های پیشگیری که از سوی وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان دنبال می‌شود کارایی لازم را نداشته است، در صورتی که هزینه درمان از سوی وزارت بهداشت و درمان باید پرداخت شود و بی‌توجهی به این مسئله آسیب بسیار و غیرقابل جبران به همراه خواهد داشت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه