در هفته بیستم لیگ دسته اول صورت می گیرد؛

جدال ملوانان برای حفظ صدرنشینی

هفته بیستم لیگ دسته اول در حالی برگزار خواهد شد که ملوان بندرانزلی می‌تواند با شکست فولاد یزد حداقل تا قبل از دیدار معوقه سپیدرود، در صدر جدول بماند.

جدال ملوانان برای حفظ صدرنشینی

به گزارش ۸دی، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه وارد هفته بیستم خواهد شد، این در حالی است که مسابقه تیم‌های فجر سپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان به خاطر حضور تیم شیرازی در جام ارتش‌های جهان به زمان دیگری موکول شد. در زیر نگاهی به سایر دیدارهای این هفته خواهیم داشت:

* ملوان بندرانزلی – فولاد یزد (ساعت ۱۴ – ورزشگاه  تختی بندرانزلی)
داور: میثم پورکریمیان، کمک‌ها: حمزه علی سلیمی، عبدالعلی شکرگزار و مهدی نجار، ناظر داوری: بهرام کیانی

تیم ملوان هفته گذشته موفق شد با کسب پیروزی در خانه راه‌آهن و با یک مسابقه بیشتر از سپیدرود به صدر جدول لیگ دسته اول برسد. ملوانان در ۱۳ هفته گذشته تنها یک شکست متحمل شده‌اند و نمی‌خواهند صدرنشینی خود را پس از یک هفته از دست بدهند. فولاد یزد هم پس از شروعی امیدوارکننده با محمود امیری، دوباره اُفت کرده و دو پیروزی و سه شکست در پنج دیدار آخر خود تجربه کرده است. فولاد رده شانزدهمی با مشکلات مدیریتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در ادامه فصل، کار بسیار سختی برای بقا در لیگ دسته اول دارد.

* گل‌گهر سیرجان – مس کرمان (ساعت ۱۴ – ورزشگاه  اختصاصی گل‌گهر سیرجان)
داور: احمد محمدی، کمک‌ها: مهدی شفیعی، احسان تیموری و علیرضا جلالی، ناظر داوری: رحیم مهرپیشه

این مسابقه بین تیم‌هایی برگزار خواهد شد که سرمربیان‌شان،‌ سال‌ها در لیگ برتر کار می‌کردند و اینک به یک سطح پایین‌تر تنزل یافته‌اند. وینگو بگوویچ با گل‌گهر تا اینجای کار عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و این تیم را با ۳۳ امتیاز به جایگاه سوم جدول رسانده است. گل‌گهر با ۳۱ گل زده،‌ زهردارترین خط حمله لیگ دسته یک را دارد، هرچند در چهار دیدار اخیر خود،‌ دو پیروزی کسب کرده است. در آنسوی میدان هم شاگردان ابراهیم‌زاده، دو پیروزی دلچسب در نیم‌فصل دوم دشت کرده که باعث شده است پرمساوی‌ترین تیم لیگ یک به رده هفتم جدول برسد و یکی از امیدهای صعود به لیگ برتر باقی بماند.

* بادران تهران – خونه‌به‌خونه مازندران (ساعت ۱۴ – ورزشگاه کارگران تهران)

داور: سعاد وفاپیشه، کمک‌ها: مهرداد نجفی، حمید کاوندی و مجید محمدی، ناظر داوری: علیرضا یزدانی

جدال تیم‌های متمول در تهران در حالی برگزار می‌شود که میزبانی دو هفته پیش بادران از دیگر تیم شمالی یعنی سپیدرود، بسیار خبرساز شده بود. جابه‌جایی هواداران دو تیم، پرتاب ساندویچ در ورودی ورزشگاه کارگران و بی‌محلی نظرمحمدی به دسته گل مدیرعامل بادران، از اتفاقات آن مسابقه بود. بادران پس از «اکبر اوتی» و با حضور محمد ربیعی، دو تساوی و یک پیروزی کسب کرده و خود را تا جایگاه هشتم جدول بالا کشیده است. خونه‌به‌خونه نیز پس از کسب دو تساوی ناامیدکننده مقابل خیبر و استقلال اهواز، هفته گذشته توانست مس رفسنجان را از پیش رو بردارد تا شایعه اخراج مرزبان حداقل تا چند روز کم‌رنگ شود. تیم بابلی از صدر جدول چهار امتیاز کمتر و از بادران رده هشتمی، چهار امتیاز بیشتر دارد که این نشان می‌دهد، هیچ تیمی فرصتی برای اشتباه ندارد.

* خیبر خرم‌آباد – سپیدرود رشت (ساعت ۱۴ – ورزشگاه  تختی خرم‌آباد)

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: رحیم حاجی‌پور، ولی کاووسی و پیام ساری اصلانی، ناظر داوری: نادر جعفری

نماینده استان لرستان در چهار مسابقه اخیر خود، تنها یک گل زده و سه تساوی بدون گل و یک شکست سنگین تجربه کرده است. بازی رفت این دو تیم در این فصل نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. سرخ‌پوشان شهر رشت هم صرف نظر از بازی لغو شده مقابل فجر، دو شکست در دو هفته اخیر لیگ دسته اول کسب کرده است و همین باعث شد جایگاه سپیدرود در صدر جدول متزلزل شود و حالا با یک مسابقه کمتر،‌ دوم جدول باشد. این تیم در هفته اخیر با استعفای نظرمحمدی روبه‌رو شد که بیشتر به یک بازی تبلیغاتی شبیه بود. سپیدرود می‌تواند با شکست خیبر و نیز ناکامی احتمالی ملوان مقابل فولاد، دوباره به صدر جدول بازگردد.

*استقلال اهواز – اکسین البرز (ساعت ۱۴ – ورزشگاه تختی اهواز)

داور: وحید صالحی، کمک‌ها: حسین رحیمی‌پور، حافظ عظیمی و وحید کیهانی، ناظر داوری: عبدالرسول استادزاده

آبی‌پوشان اهوازی پس از آمدن سیاوش بختیاری‌زاده به این تیم، دو تساوی بدون گل کسب کرده‌اند. این برای تیمی که همه بدترین‌ها را با ۱۲ شکست، بدون پیروزی، ۱۰ گل زده و ۳۶ گل خورده درو کرده، آمار خوبی به حساب می‌آید. اکسین هم پس از انتخاب گل‌محمدی به عنوان سرمربی، یک پیروزی شیرین در خانه نساجی و نیز یک تساوی مقابل گل‌گهر کسب کرد که هواداران تیم کرجی را به ادامه فصل بسیار امیدوار کرد.

* مس رفسنجان – راه‌آهن تهران (ساعت ۱۴ – ورزشگاه شهدای رفسنجان)

داور: کیوان علی‌محمدی، کمک‌ها: میلاد قاسمی، مجتبی غریب و عباس صادقی، ناظر داوری: حیدر شکور

دو برد، سه مساوی و یک شکست، حاصل کار مس پرفراز و نشیب در شش هفته اخیر است. تیم رفسنجانی در شرایطی مقابل راه‌آهن صف‌آرایی خواهد کرد که تیم حریف در سه دیدار گذشته خود، ۱۲ گل خورده و سه شکست را تجربه کرده است. پس از استعفای هفته گذشته استحقاری از سرمربیگری راه‌آهن، زردپوشان تهرانی هفته گذشته با فرهاد تجسسی به مصاف ملوان رفتند که در این دیدار هم شکست خوردند تا عملکرد این تیم بدون پاشازاده، سه شکست باشد. باید ببینیم تجسسی که به گفته سرپرست تیم راه‌آهن، تا آخر فصل در این تیم خواهد ماند، می‌تواند این باشگاه ریشه‌دار را به شرایط خوب خود نزدیک کند یا خیر.

* پارس جنوبی جم بوشهر- آلومینیوم اراک (ساعت ۱۴ – ورزشگاه تختی جم)

داور: ابوالفضل گرجی، کمک‌ها: محمد هاشمی‌نسب، حامد صفایی و رضا کریمی، ناظر داوری: بهرام مهرپیما

پاشازاده در بازگشت خود به لیگ دسته اول،‌ باید مقابل تیمی بازی کند که خود،‌ آن را به لیگ یک آورده است. تیم آلومینیوم اراک از سه مسابقه آخر خود در لیگ برتر،‌ تنها دو امتیاز کسب کرده بود که همین کارنامه نه چندان موفق باعث شد مهابادی اراک را ترک کند. پارس جم هم که سه تساوی بدون گل در سه دیدار آخر خود کسب کرد، همچنان بهترین خط دفاعی لیگ دسته اول را با تنها ۹ گل خورده در اختیار دارد. این دفاع مستحکم باعث شده مشکل خط حمله ضعیف این تیم که فقط ۱۲ گل به ثمر رسانده، کمتر به چشم بیاید.

* نساجی مازندران – ایران‌جوان بوشهر (ساعت ۱۴ – ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)

داور: کمیل غلامی، کمک‌ها: حامد تازه‌پور، امیر قاسمی و محمدرضا منصوری فعال، ناظر داوری: محمدعلی فروغی

نساجی در هفته‌های اخیر، روند رو به رشدی پیموده و دو پیروزی از سه دیدار اخیر خود کسب کرده است که محمد عباس‌زاده آقای گل ۱۳ گله لیگ یک، نقش زیادی در این بردها داشت. ایران‌جوان که عملکرد درخشان مهدی مفتخر، هواداران این تیم را بسیار امیدوار کرده بود، یک تساوی و یک شکست در نیم‌فصل دوم داشته و این هفته هم کار بسیار سختی در قائمشهر پیش رو دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه