عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

صنایع دستی هنرمندان گیلانی در بازار های عربی

دومین محموله صنایع دستی تولیدی، منطقه آزاد انزلی امروز به کشور امارات متحده عربی صادر شد.

صنایع دستی هنرمندان گیلانی در بازار های عربی

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی امروز گفت : این محموله شامل ۳۷ هزار قطعه صنایع دستی است که ۹۰ درصد آن را حصیر تشکیل می دهد.

حمیدرضا مرتضایی ارزش دومین محموله صنایع دستی صادراتی را حدود ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت : تابستان امسال نیز نخستین محموله شامل ۱۵هزار قطعه صنایع دستی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به امارات متحد عربی صادر شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی افزود : برای تولید صنایع دستی صادراتی ۵۰ هنرمند در منطقه آزاد انزلی بکار مشغولند.

حمیدرضا مرتضایی اعلام کرد : با عرضه صنایع دستی تولیدی هنرمندان منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه های داخلی و خارجی تاکنون از کشورهای امارات متحده عربی ، استرالیا و عراق برای خرید این محصولات سفارش داده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر روستائیان منطقه آزاد انزلی به کشاورزی مشغولند تصریح کرد : برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، ارتقاء درآمد خانوارهای روستایی و جوامع محلی ، توسعه مشاغل خانگی کارگاه های آموزش حصیر بافی ، گلیم بافی ، رشتی دوزی، قالی بافی تمام و دیگر رشته های صنایع دستی در این منطقه برگزار شده است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار و ۳۸ هنرمند صنایع دستی ماهر کارت صنعتگری گرفته اند گفت :۱۵۰ نفر هم که مهارت نداشتند با حضور در دوره های آموزشی صنایع دستی این کارت را دریافت کردند.

حمیدرضا مرتضایی خاطرنشان کرد : این سازمان با مشارکت صندوق کارآفرینی امید با اعطای وام کم بهره از فعالیت های تولید کنندگان صنایع دستی حمایت می کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه