معاون بهداشتی شبکه بهداشت لنگرود:

اقدمات پیشگیرانه مهمترین اولویت طرح تحول سلامت است + تصاویر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت لنگرود گفت: اقدامات پیشگیرانه یکی از مهمترین اولویت‌های طرح تحول سلامت است.

اقدمات پیشگیرانه مهمترین اولویت طرح تحول سلامت است + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود عصر دیروز در جلسه شورای بهداشت که در سالن جلسات شورای شهر کومله برگزار شد، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از سال ۱۳۸۴ در روستاها آغاز شد و هم‌اکنون این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار و در شبکه‌های بهداشت در حال انجام است.

 

دکتر سهیل سیروس بخت گفت: طرح پزشک خانواده در برنامه ششم توسعه نیز آمده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها این طرح در شهرهای بزرگ نیز انجام خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه طرح تحول سلامت از اقدامات خوبی است که برای ارتقا سطح سلامت خانوارها توسط دولت انجام‌شده است، افزود: اقدامات پیشگیرانه یکی از مهمترین  اولویت‌های طرح تحول سلامت است.

 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لنگرود با اشاره به ۶ خانه بهداشت تحت پوشش خانه بهداشت شهرستان، تصریح کرد: طرح دندان‌پزشک خانواده یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت است که با توجه به اهمیت این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی شبکه بهداشت محسوب می‌شود.

 

دکتر سیروس بخت گفت: توجه به‌سلامت دهان و دندان در سنین دبستان و مادران باردار در حال انجام است و در نظر داریم تا در ادامه توجه به‌سلامت دندان به سنین دبیرستان نیز برسد.

 

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد از اقدامات دندان‌پزشک خانواده با اولویت پیشگیرانه انجام می‌شود، اظهار کرد: وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و شبکه بهداشت در نظر دارد با افزایش خدمات‌دهی اقدامات خوبی را در حد توان برای شهروندان انجام دهد.

 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لنگرود افزود: هدف اصلی طرح تحول سلامت کاهش هزینه‌های درمانی توسط بیمار است که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر ۱۰ درصد هزینه‌های درمانی توسط مردم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه