رشد ۴۰ درصدی صادرات از مسیر این منطقه در نه ماهه نخست سال جاری

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: در سال جاری ارزش ارزی صادرات از مسیر این منطقه به ۱۳۳ میلیون دلار رسید، که در سال قبل این میزان ۹۵ میلیون دلار بوده است.

رشد ۴۰ درصدی صادرات از مسیر این منطقه در نه ماهه نخست سال جاری

به گزارش ۸دی نیوز، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان خبر رشد ۴۰ درصدی ارزش ارزی صادرات از مسیر این منطقه طی نه ماهه نخست سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت:  در سال جاری ارزش ارزی صادرات از مسیر این منطقه به ۱۳۳ میلیون دلار رسید، که در سال قبل این میزان ۹۵ میلیون دلار بوده است.

 وی با اعلام رشد ۱۱۵ درصدی ارزش وزنی صادرات از مسیر منطقه در این مدت افزود: در نه ماه اول سال ۹۱ میزان صادرات از مسیر این منطقه ۱۹۱ هزار تن بوده و این درحالی است که در همین مدت در سال ۹۲ وزن صادرات صورت گرفته از طریق منطقه به ۴۱۱ هزار تن بالغ شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ارزش ارزی ترانزیت خارجی صورت گرفته از طریق این منطقه در نه ماهه نخست سال جاری را  ۱۷۲ میلیون دلار اعلام و درخصوص ترانزیت داخلی از مسیر منطقه به سرزمین اصلی گفت: ارزش ریالی ترانزیت داخلی در طی این مدت درحدود ۲۶۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه میزان واردات کالا از طریق منطقه آزاد انزلی در این مدت یک میلیون و  ۲۱۶ هزار تن ، با ارزش ۸۴۹ میلون دلار بوده، اضافه کرد: بیشترین مبادلات تجاری،ترانزیتی این منطقه با کشورهای حاشیه دریای خزر،قفقاز و حاشیه جنوبی خلیج فارس، اروپای شمالی و شرقی ، آمریکای لاتین و افریقا است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درخصوص کالاهای صادر شده از مسیر منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی غیر نفتی شامل محصولات کشاورزی، معدنی و  مصنوعات آن، محصولات صنایع شیمیایی، پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و نساجی می باشد و مواد اولیه مصرفی کارخانجات استان و کشور نیز عمده واردات از طریق این منطقه را در بر می گیرد.

رضا مسرور از تمامی سرمایه گذاران و تجار به منظور حضور در این منطقه به منظور بهره گیری از تمامی مزایای قانونی و فرصتهای سرمایه گذاری دعوت به عمل آورد و تصریح نمود: برطرف نمودن مشکلات تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی محدوده منطقه، قرار گرفتن این منطقه در مسیرکریدور شمال جنوب، امکان فعالیت بانکها و شرکتهای بیمه داخلی با همکاری شرکتها و بانکهای بین المللی، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه از دیگر مزایای قانونی فعالیت تجاری-اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه