رییس مرکز آموزشی رازی رشت خبر داد:

پیوند کبد طی ۶ ماه آینده در گیلان

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی رشت گفت: پیش بینی می شود حداکثر تا ۶ ماه آینده شاهد نخستین پیوند کبد در گیلان باشیم.

پیوند کبد طی ۶ ماه آینده در گیلان

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»، رییس مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی رازی رشت امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد : پیگیری های لازم برای فراهم شدن شرایط پیوند کبد در گیلان انجام شده است و پیش بینی می شود حداکثر تا ۶ ماه آینده شاهد نخستین پیوند کبد در گیلان باشیم.

دکتر انوش دهنادی مقدم افزود : با تحقق پیوند کبد ، شرایط پیوند پانکراس نیز در گیلان مهیا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت در سال ۸۷ پیوند کلیه را با ۲ مورد آغاز کرد تصریح کرد : امسال این آمار به ۳۷ مورد رسیده است که ۳۵ مورد آن با اهدای کلیه بیماران مرگ مغزی مهیا شد.

رییس مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی رازی رشت با اشاره به اینکه مرکز پیوند این بیمارستان برای پیوند سالانه ۷۰ بیمارکلیوی ظرفیت دارد اضافه کرد : زمینه تحقق این هدف مهم نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی است و در این راستا تاکنون ۳ هزار۲۲۴ کارت عضویت برای علاقه مندان به اهدا عضو در بیمارستان رازی رشت صادر شده است.

دکتر انوش دهنادی مقدم همچنین از برپایی همایش سالانه تقدیر از خانواده های اهدا کنندگان عضو در رشت خبر داد و گفت : این همایش با حضور ۵۶ خانواده گیلانی اهداء کننده پنج شنبه آینده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی حدود ۲۵ هزار بیمار در کشور منتظر پیوند عضو هستند افزود : این در حالیست که سالانه از میان ۵ تا ۸ هزار فوت ناشی از بیماران مرگ مغزی فقط اعضای بدن ۸۰۰ بیمار اهد می شود.

وی اضافه کرد : با ارتقاء فرهنگ عمومی می توان این تعداد را حداقل ۳ برابر افزایش داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه