اسدالله عباسی:

مگر با یک گل بهار می‌شود که ورود یک هواپیما این همه شعف داشته باشد؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به شور و شعف بعضی در پی تحویل یک فروند هواپیمای ایرباس گفت: ‌ما باید در این باره محاسبه کنیم که آیا با یک گل بهار می‌شود؟

مگر با یک گل بهار می‌شود که ورود یک هواپیما این همه شعف داشته باشد؟

به گزارش ۸دی اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در آستانه یک ساله شدن برجام با اشاره به اینکه با تحویل یک فروند هواپیمای ایرباس که امتیازی کوچک محسوب می شود،‌ برای خیلی‌ها در داخل، بارقه امید ایجاد شد، گفت: ما باید در این باره محاسبه کنیم که آیا با یک گل بهار می‌شود؟

وی با تاکید بر این که آمدن یک هواپیما به این معنا نیست که طرف مقابل به تعهد خود عمل می‌کند، اظهارداشت: آنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و ما نیز همه مشکلاتمان در حمل‌ونقل هوایی خلاصه نمی‌شود،‌ البته ما خوشحال می‌شویم که طرف مقابل به بخشی از تعهدات خود عمل ‌کند، اما انتظار این است که در داخل کشور، احساسی برخورد نکنیم.

عباسی گفت: باید دید که آیا این هواپیمای ایرباس با همه عوامل و تکنیسین‌هایش به ایران تحویل شده و اختیارات لازم درباره آن در دست خودشان است یا اینکه اختیار و ابتکار عمل هواپیما با ما است؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بقیه امور هم باید ارزیابی کنیم که چگونه ما به صد درصد تعهدات خود عمل کرده‌‌ایم و در مقابل آنها صرفاً به معدودی از تعهدات خود عمل کرده‌اند؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه طرف غربی کماکان کارشکنی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی می‌کند، گفت: هفته گذشته، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی نابخردانه و ناجوانمردانه حالت اضطراری در مورد ایران را تمدید کرده است، معنای آن چیست؟ آنها کماکان دیوار بی‌اعتمادی را بالاتر برده‌اند و ما بر چه اساسی به آنها اعتماد کنیم؟ ما دیوار بی‌اعتمادی را پایین بیاوریم و آنها بالاتر ببرند؟ آنها مرزها را به روی ما ببندند و ما مرزها را به روی آنها باز کنیم؟

وی با ذکر این نکته این که رکود کنونی در کشور صرفاً بر اساس تحریم نبوده و به واسطه ناکارآمدی‌های مدیریتی نیز بروز یافته است، بیان داشت: چگونه می‌توان حل همه مشکلات کشور را به برجام و رفع تحریم‌ها گره زد؟ بحث اشتغال، تولید و غیره را معلق و معطل نگه داریم تا برجام به ثمر برسد؟

عباسی با اشاره به این که ۱۰ ماه از سال ۹۵ گذشته هنوز پنج درصد از بودجه پروژه‌های عمرانی تخصیص نیافته است، گفت: الان سه الی چهار سال است که با رکود مسکن مواجهیم و ساخت‌وساز مسکن به حداقل خود رسیده است.

وی با یادآوری این که تمام مشاغل مربوط به مسکن اعم از سیمان، کاشی، سرامیک نیز با رکود مواجه شده‌اند، افزود: همه فرصت‌های شغلی در ارتباط با ساختمان‌سازی از بین رفته است.

* بیکاری بر اساس کدام سرشماری کاهش یافته است ؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه اعلام می‌کنند میزان بیکاری کاهش یافته بر اساس کدام سرشماری بوده است؟ مرکز آمار در صورتی می‌تواند آ‌مار دهد که سرشماری کرده باشد یا منابع لازم برای به روز کردن آمار را داشته باشد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که یک مقدار با مردم صادقانه و منصفانه صحبت کنند و بکوشند که آنچه واقعیت است به جامعه منتقل کنند تا مردم تصور نکنند که مسئولین نسبت به آنها خیلی فاصله دارند.

عباسی با تأکید بر ضرورت تفکیک وظایف اقتصادی از وظایف سیاسی و لزوم پرهیز از سیاسی نگریستن مسائل گفت: اکنون حدود چهار ماه به انتخابات مانده است؛ تنور انتخابات را چگونه می‌خواهیم گرم کنیم تا مردم دلگرم شده و در انتخابات شرکت کنند؟

وی به تعطیل یا نیمه تعطیل بودن غالب واحدهای صنعتی کشور اشاره و تصریح کرد: الان ما به‌عنوان یک نماینده واقعاً پیش مردم شرمنده‌ایم، در حالی که کار اجرایی نیز دست ما نیست و فقط می‌توانیم قانون تصویب کنیم و تا حدودی نیز نظارت کنیم، اما با اندک نظارتی نیز واکنش‌های تندی از سوی بعضی مسئولین نشان داده می‌شود تحت این عنوان که چرا با دولت مخالفت می‌کنید؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت اوضاع معیشتی اقشار مختلف مردم را بهبود ببخشد گفت: در صورت کوتاهی، مجلس با هیچ کس تعارف ندارد و با کسی عقد و اخوت نبسته است.

* اعلام رضایت از برجام به اعمال تحریم‌های بیشتر منجر می‌شود

وی با تأکید بر این که برجام را باید در چارچوب خودش بررسی کرد، اظهار داشت: نباید همه مملکت را گل و بلبل نشان داد؛ اگر به دشمنان این پیام را بدهیم که ما از شرایط برجام راضی هستیم، در حقیقت غیر مستقیم به آنها گفته‌ایم که کارشکنی خود را بیشتر کنند.

* آمدن یک هواپیما با کف و سوت، همه خواسته‌های ما از برجام نیست

عباسی گفت: همان گونه که رهبری و برخی نخبگان دلسوز سیاسی بارها اعلام کرده‌اند باید مکرر بر بدعهدی آمریکایی‌ها تصریح کنیم نه اینکه با آمدن یک هواپیما با کف و سوت و شور و شعف تصور کنیم که به همه خواسته‌هایمان رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما تا پایان تعهدات طرف مقابل باید صبر و حوصله به خرج دهیم و تحلیل‌هایمان واقع‌بینانه باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت در این فرصت باقیمانده با مردم صادق باشد و مردم را در لایه‌های پیچیده سیاست در دست‌انداز قرار ندهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه