رئیس اداره محیط زیست سیاهکل خبر داد:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ دریده شده در سیاهکل+عکس

رئیس اداره محیط زیست سیاهکل گفت: لاشه یک قلاده پلنگ دریده شده در مناطق شکارممنوع “دیلمان-درفک” کشف شد.

کشف لاشه یک قلاده پلنگ دریده شده در سیاهکل+عکس

به گزارش ۸دی، به نقل از در سیاهکل جعفر میرزایی گفت: پس از اطلاع‌رسانی یکی از افراد محلی در مناطق شکار ممنوع “دیلمان – درفک” مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ، بلافاصله به اتفاق همکاران وارد منطقه مورد نظر شده و با لاشه یک قلاده پلنگ دریده شده مواجه شدیم.

وی افزود: با بررسی میدانی به‌عمل آمده و آناتومی و کالبد شکافی که از سوی کارشناسان اداره کل محیط زیست گیلان انجام شد و با توجه به آثار موجود در بدن این حیوان، مشخص شد که این حادثه بر اثر حمله پلنگ بالغ در قلمرو خود ایجاد شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل با بیان اینکه پلنگ دریده شده ۲ ساله و نابالغ است، گفت: هر قلاده پلنگ بالغ نیاز به ۵۰ کیلومتر مربع قلمرو دارد و پلنگ کوچکتر که ماده بود به‌دلیل نابالغ بودن و کم تجربگی با ورود به قلمروی پلنگ دیگر در درگیری با آن جان خود را از دست داد.

میرزایی با بیان اینکه پلنگ تنها گربه سان منطقه هیرکانی بوده که در خطر انقراض و در لیست سرخ “I.U.C.N” قرار دارد، خاطرنشان کرد: اثرات زیستی و اکولوژیکی این گربه سان در جنگل و همچنین در تنظیم طبیعت و تنازع بقاع از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل از تمامی مردم طبیعت دوست شهرستان سیاهکل خواست تا در صورت مشاهده هرگونه اتفاقی در مناطق شکار ممنوع “دیلمان – درفک” مراتب را به شماره ۴۲۳۲۲۰۸۹ اطلاع دهند.

پلنگ سیاهکل (۱)

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه