با قدرت وحدت میتوانیم به اهداف اسلام ناب محمدی و نظام برسیم + تصاویر

استاندار گیلان گفت: منظور از وحدت این نیست که مذاهب گوناگون از اعتقادات خود دست بردارند.

با قدرت وحدت میتوانیم به اهداف اسلام ناب محمدی و نظام برسیم + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی استاندارگیلان ظهر امروز درنشستی با علمای اهل تشیع و تسنن استان با اشاره به اهمیت وحدت در امت اسلامی تصریح کرد: فرمایشات بنیانگذار کبیرنظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی در مباحث مختلف و ابتکارات ایشان به زمان و مکان خاص محدود نمی شود و نامگذاری هفته وحدت نشان از نگاه عالمانه و درایت ایشان بود .

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و انتخاب هفته وحدت از سوی ایشان خط بطلانی برهرگونه تفرقه بین شیعه و سنی کشیده شد اظهار داشت : امروز در عمده کشورهای منطقه، امپریالیسم و دشمنانی که خواهان عدم وحدت در امت اسلامی هستند با توطئه و دسیسه های مختلف در تلاش هستند تا تفرقه و نفاق را دربین امت های اسلامی بوجود آورند و دسیسه های صورت گرفته توسط دشمنان در کشورهای سوریه ، عراق ، لبنان و دیگر کشورهای منطقه گویای این حقیقت است .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت هرچه بیشتر شیعه و سنی تصریح کرد: معظم له در فرمایشات خود در این خصوص اظهار داشتند که آنچه برای ما مسلمانان مهم است این است که معرفت خود را نسبت به اسلام و پیامبر گرامی (ص)  مشترکاتمان زیاد کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه منظور از وحدت این نیست که مذاهب گوناگون از اعتقادات خود دست بردارند تصریح کرد: وحدت مسلمین در روابط سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی همسو با آموزه های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله نکات مهمی بشمار می رود که این مهم در کشور عزیزمان به وقوع پیوسته است . 

jpg544

jpg542

وی یا اشاره به تأکیدات قرآن کریم بروحدت ، اخوت ، مودت ، برادری گفت : تعالیم این کتاب آسمانی به خوبی میتواند اساس وحدت و همدلی تمامی مسلمانان باشد .

وی با بیان اینکه نباید به مسائل حاشیه ای و کوچک دنیوی بپردازیم تصریح کرد : قرآن کریم و پیامبر مکرم اسلام (ص) نقطه مشترک و وحدت تمامی مسلمانان است .

نجفی خاطرنشان کرد : ما در کنار اندیشه های مختلفی که داریم با قدرت وحدت می توانیم به اهداف عالیه اسلام ناب محمدی (ص) و نظام مقدس جمهوری اسلامی و اندیشه های رهبرمعظم انقلاب در بخش های مختلف جامعه عمل بپوشانیم .

استاندار گیلان بهره گیری از اندیشه های مختلف را در جهت پیشبرد اهداف عالیه دین مبین و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت : مشی دولت تدبیر و امید نیز بهره گیری از اندیشه های مختلف در چارچوب نظام مقدس اسلامی است . 

jpg543

در ادامه این مراسم حجت الاسلاموالمسلمین یاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اهمیت و ضرورت وحدت در بین مسلمانان را امری انکار ناپذیر دانست و آن را نشأت گرفته از اعتقادات دینی و قرآن کریم عنوان کرد و اظهار داشت : بطور یقین رسیدن به وحدت و هماهنگ بودن در امور اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی در حد رویا و خیال نیست بلکه قرآن کریم به این امر تأکید راسخ دارد . و این تأکید قرآن پیامدش عزت و اقتدار مسلمین و افزایش قدرت علم و دانش در دنیای اسلام است . 

jpg545  jpg546

در این نشست همچنین هریک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود  درمورد وحدت اسلامی پرداختند .

در پایان این نشست نماز ظهر و عصر به جماعت برگزار شد . 

jpg547

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه