روابط عمومی دادگستری گیلان خبر داد؛

۱۱ نفر از سرشاخه‎های یک شرکت‎‏ هرمی در بندر انزلی دستگیر شدند

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان از دستگیری ۱۱ نفر از سرشاخه‎های یک شرکت‎‏ هرمی در بندر انزلی خبر داد.

۱۱ نفر از سرشاخه‎های یک شرکت‎‏ هرمی در بندر انزلی دستگیر شدند

به گزارش ۸دی، محمد رحیمی مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان، از متلاشی شدن یک شرکت هرمی در بندر انزلی خبر داد و گفت: ۱۱ نفر از سرشاخه‎های این شرکت‎های هرمی در بندر انزلی شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد:  این افراد محلی را اجاره کرده بودند و به طور نامحدود اقدام به عضو گیری می‎کردند که توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان در پایان تصریح کرد: از محل مورد نظر ۴۰ عدد کتاب آموزشی با موضوع روش‎های عضوگیری و چند دستگاه لپ‌تاب کشف و ضبط شد.
به گزارش میزان، پیش از این عبدالعلی میرکوهی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در این زمینه اظهار کرد: این روزها برخی افراد سودجو شبکه های کلاهبرداری هرمی تاسیس می کنند و در قانون برای جلوگیری از این جرائم مجازات های مختلفی پیش بینی شده است.

وی گفت:‌ ۱ تا ۷ سال زندان،‌ پرداخت جزای نقدی و برگرداندن پول های دریافت شده از جمله این مجازاتها است و هرگونه فعالیت در امور مربوط به شرکت های هرمی از قبیل تاسیس شرکت ، قبول نمایندگی شرکت، عضوگیری در گروه، موسسه یا شرکت برای کسب در‌آمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید، برای دریافت سود، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی، ادامه پیدا کند، جرم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه