رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان:

عده ای از رحلت هاشمی میخواهند کاسبی کنند / وظیفه انقلابیون روشنگری در مورد شخصیت هاشمی است

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان گفت: برخی با بولد کرد نقاط مثبت شخصیت هاشمی شبهات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرده اند که آنها را دچار اشتباه می کند.

عده ای از رحلت هاشمی میخواهند کاسبی کنند /   وظیفه انقلابیون روشنگری در مورد شخصیت هاشمی است

به گزارش ۸دی، سردار نظرعلی علیزاده شامگاه یکشنبه در حسینیه شهدای گمنام رشت با بیان اینکه پس از رحلت هاشمی رفسنجانی برخوردهای چندگانه ای صورت گرفته است اظهار داشت: این برخوردها شبهاتی را در ذهن برخی ایجاد کرده است و به دلیل تحلیل های نادرستی که از وضعیت پیش آمده انجام گرفته است بسیاری در این شبهات مانده اند و از اصل و واقعیت ماجرا دور افتاده اند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون شخصیت های متفاوتی به خود دیده است تصریح کرد: برخی از این شخصیت ها نقش منفی، برخی نقش مثبت و برخی هر دو نقش را در انقلاب ایفا کرده اند و آقای هاشمی نیز یکی از این شخصیت هاست.

وی افزود : افرادی بودند که در زمان انقلاب یک چهره و پس آن چهره ای متفاوت به خود گرفتند، اگر در تحلیل این شخصیت ها واقع بینانه عمل نکنیم به بلای سختی دچار خواهیم شد.

علیزاده به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و اظهار کرد: ایشان فرمودند که برخی می خواهند امام را تحریف کنند، در طول تاریخ اسلام تحریف هایی صورت گرفته است و چهره ی برخی شخصیت های بزرگ را جور دیگری جلوه داده اند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان رحلت هاشمی رفسنجانی را ناگهانی خواند و گفت: کسی چنین ذهنیتی نداشت و بسیاری از ما از مرگ ایشان شوکه شدیم، اما مرگ حق همه ماست ولی نکته حائز اهمیت عکس العمل فضای سیاسی و رسانه ای است که پس از رحلت وی ایجاد شد.

وی با اشاره به زحمات طاقت فرسای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: هاشمی در زمان انقلاب حمایت های پیگیری از مبارزین انقلابی داشته است و در مسیر پیروزی انقلاب بسیار فعال عمل کرده است، اما برخی چهره وی را طوری القا می کنند که انگار او هیچ کاری نکرده است!

علیزاده با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در تثبیت انقلاب نیز نقش موثری داشته است خاطر نشان کرد: امام راحل وی را به سمت فرماندهی جنگ یا فرمانده کل قوا منصوب کردند، بنابر این وی در بخش پشتیبانی جنگ نیز بسیار موثر و مفید عمل کرد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان به حضور هاشمی در دوران سازندگی اشاره کرد و افزود: در این دوره که برای تجدید زیرساخت ها و باز سازی مناطق آسیب دیده هاشمی رفسنجانی مسئولیت بزرگی داشت، متاسفانه یک رخنه و زاویه ای در نظام اسلامی پدید آمد و افراد شایسته و نیروهای انقلابی کنار گذاشته شدند و این نخستین قدم برای ایجاد اشرافی گری در دستگاههای اجرایی کشور بود.

وی دوران سازندگی را مقدمه ای برای دوران اصلاحات خواند و تصریح کرد: در دوره اصلاحات کسانی که زاییده ی دوران سازندگی بودند در راس کار قرار گرفتند و مسیر حرکت انقلاب را به سمت و سویی دیگر بردند، همانطور که در نامه امام به منتظری می خوانیم ، ایشان به منتظری می گوید تو میخواهی پس از من انقلاب را به دست لیبرال ها بدهی!

علیزاده با بیان اینکه در زمان اصلاحات روزنامه هایی که از بیت المال ارتزاق می کردند علیه نظام فعالیت کردند گفت: آنها به صورت علنی در روزنامه ها و جراید نوشتند که راه شهدا راهی کور و تاریک است! عده ای می گویند در زمان فتنه ۸۸ آقای هاشمی فقط سکوت کرد، اما متاسفنه مدیریت تمام این اقدامات با آقای هاشمی بود.

وی با بیان اینکه باید برای آمرزش هاشمی رفسنجانی دعا کرد اظهار داشت: وی در یک دوراهی گیر افتاده بود و آن هم انتخاب بین خانواده و یارانش و دیگری پیشینه ی انقلابی اش بود، مطمئنا تصمیم گیری برای او سخت بود، اما در طول تاریخ انقلاب بزرگانی مانند آیت الله محمدی گیلانی، خزعلی و .. بوده اند که فرزندان خود را به دلیل اینکه راه درست نرفته طرد کردند و یا حکم اعدامشان را امضا کردند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان هاشمی را شخصیتی ملی، بین المللی و مذهبی خواند و خاطر نشان کرد: نکته اینجاست که صدا و سیما در انعکاس چهره او برجستگی های مثبت وی را مطرح و بزگ نمایی کردند، که بیشتر این اقدامات هم از سوی یاران خودش بود، اگر وی اینقدر بزرگ بود چرا او را حامی فتنه می خواندند؟ البته فرهنگ عموم این است که از کسی که از دنیا رفته است به نیکی یاد کنند!

علیزاده با بیان اینکه عده ای با ایجاد این شبهات می خواهند طلب خود را از نظام وصول کنند متذکر شد: عده ای از این شبهات بازار گرمی کرده و کاسبی برهم زده اند، و از رحلت هاشمی برای سیلی زدن به نظام استفاده می کنند، طوری رفتار می کنند که گویی امام هم تحت نفوذ هاشمی بود و نعوذ باالله اسلام هم فرزند هاشمی است!

وی سکوت در مقابل تحریف هاشمی را خیانت دانست و تصریح کرد: زاویه نگاه امام و هاشمی متفاوت بود حتی خود هاشمی رفسنجانی نیز اذعان می کرد که امام خامنه ای حجت است ، چرا که ولی امر است و اطاعت از او واجب است، اما میبینیم که عده ای هاشمی را مظلوم تر از بهشتی نیز نامیده اند!

علیزاده از حضور گسترده مردم در مراسم خاکسپاری هاشمی سپاسگزاری کرد و افزود: انقلابیون با حضور خود دهان خناسانی که می خواستند از پیکر این مرحوم علیه نظام استفاده کنند را بستند، خوشبختانه مقام معظم رهبری با پیامی که به مناسبت رحلت هاشمی دادند منصفانه ترین برخورد را با او کردند.

رئیس مجمع عالی بسیج به تلاش دشمن جهت دو قطبی کردن جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن پس از تحریم و برجام این بار از رحلت هاشمی برای ایجاد دو قطبی در جامعه استفاده کرد، اما مردم باید هشیار باشند که این سخنان از دهان چه کسانی بیرون می آید، نیروهای انقلابی نباید در دام این دوقطبی ها بیفتند.

علیزاده با بیان اینکه اصلاح طلبان بیشترین ظلم را به هاشمی کرده اند بیان کرد: کتاب عالیجناب سرخ پوش را همین ملعونان نوشتند، آنها می خواستند هاشمی در مقابل ولایت قرار بگیرند، انقلابیون با هاشمی مشکلی نداشتند بلکه هاشمی را می خواستند که در زیر لوای ولایت حرکت کند، مردم متدین باید در مقابل این تحریف ها در مورد هاشمی روشنگری کنند چرا که این ظلم به خود هاشمی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه