در گفتگو با مدیرعامل سازمان حمل و نقل رشت مطرح شد:

خودروهای منطقه آزاد انزلی تاکسی رشت می‌شوند/ چه کسانی می توانند صاحب این خودروها شوند؟

مدیرعامل سازمان حمل و نقل رشت گفت: طرح صدور حواله دریافت خودروهای منطقه آزاد انزلی به عنوان تاکسی شهری اجرایی می‌شود.

خودروهای منطقه آزاد انزلی تاکسی رشت می‌شوند/ چه کسانی می توانند صاحب این خودروها شوند؟

به گزارش ۸دی، به نقل از فارس، مرتضی شریفی با اشاره به صدور حواله تاکسی به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر اظهار کرد: به‌زودی طرح صدور حواله دریافت خودروهای منطقه آزاد انزلی به عنوان تاکسی شهری پس از اخذ مجوز از شورای ترافیک گیلان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح مذکور شامل تاکسیدارانی می‌شود که صاحب خودروی فرسوده هستند ضمن اینکه رانندگان دارای تاکسی با عمر بالای ۱۰ سال می‌توانند در طرح دولت ثبت‌نام کنند و صاحب خودروی جدید شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، تسهیلات پرداختی به منظور نوسازی تاکسی‌ها در طرح دولت را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی به منظور استفاده از خودروهای منطقه آزاد انزلی با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با تسهیلات مشخص در حال انجام است و رانندگان تاکسی برای نوسازی ناوگان خود می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

شریفی در ادامه با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت توسعه ناوگان اتوبوسرانی است، تصریح کرد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار، حومه و حاشیه شهر رشت با افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی به‌ویژه در جاده «جیرده» پیگیری می‌شود.

وی از توزیع سه هزار دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها در سال‌های گذشته در کشور خبر داد و بیان کرد: از تعداد اتوبوس‌های توزیع شده، تنها شش دستگاه اتوبوس به شهر رشت اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، جدیدترین اتوبوس‌های این شهر از طریق هدفمندسازی را مربوط به سال ۸۶ دانست و گفت: پس از سال ۸۶ دیگر نتوانستیم اتوبوسی را به ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت اضافه کنیم.

شریفی با اشاره به اینکه عمر اتوبوس‌های شهر رشت تا سال آینده به ۱۰ سال می‌رسد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس‌های فعال در شهر رشت به ۲۵ دستگاه کاهش پیدا کرد و بیشتر آنها اتوبوس‌های فرسوده بودند.

وی به اجرای طرحی با توجه به شرایط مالی در کشور در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: طرح بازسازی ناوگان اتوبوسرانی با مدیریت وزارت کشور برای تمام مناطق اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور نوسازی می‌شود، اظهار کرد: به دلیل شرایط مالی کشور امکان تامین اتوبوس‌های جدید را نداریم.

شریفی، پرداخت ۱۷٫۵ درصد از مبلغ اتوبوس‌های صفر کیلومتر را طبق قانون به عهده شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: مبلغ باقی‌مانده را دولت موظف است تامین کند اما به لحاظ شرایط کشور به طرف بازسازی اتوبوس‌ها حرکت کردیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه