فرماندار لاهیجان:

عنوان شهر«هوشمند» و «گردشگری» دارای بارحقوقی است/ فقط به القاب اکتفا نکنیم

فرماندار لاهیجان گفت: عنوان و القاب شهر هوشمند و گردشگری دارای بارحقوقی برای شهرستان است.

عنوان شهر«هوشمند» و «گردشگری» دارای بارحقوقی است/ فقط به القاب اکتفا نکنیم

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، اولین نشست انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و هنری شهر لاهیجان با موضوع کتاب و کتابخوانی در فرمانداری شهرستان لاهیجان تشکیل شد.  در این نشست که با هدف فراهم کردن شرایط و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های شهر لاهیجان به عنوان «گزینه پایتخت کتاب» در کشور تشکیل شد.

احمدی ضمن برشمردن فواید و ارزش‌های کتابخوانی با بیان اینکه نمادهای کتاب در شهرها کم بوده و این مسئله در اکثر شهرها مشهود است گفت: مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند در راستای توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی بهره مند شده و با برنامه‌ریزی مدون و با نگاه به آینده شرایط را برای ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی فراهم سازد.

وی در ادامه لاهیجان را شهر مستعد برای نامزد شدن در سومین دوره پایتخت کتاب در کشور دانست و افزود: عنوان هایی همچون شهر گردشگری یا شهرهوشمند بار حقوقی برای شهر خواهد داشت، لذا باید بتوانیم ضمانت اجرایی هم فراهم ساخته و فقط به عنوان ها و القاب اکتفا نکنیم.

لازم به ذکر است از میان شهرهای متقاضی در کشور ۱۵ شهر در مرحله اول و ۵ شهر در مرحله نیمه‌نهایی و یک شهر در مرحله نهایی توسط هیات داوران انتخاب و شهر برگزیده به عنوان پایتخت کتاب کشور در رقابت فشرده برای معرفی پایتخت جهانی کتاب نامزد خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، شهردار و سایر اعضا گزارش عملکرد و پیشنهادات خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه کرد.

%image_alt%

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه