ثبت نام ۵۹۸ نفر در طرح تربیت حفاظ قرآن کریم/ رودبار ۱۷ موقوفه دارد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رودبار گفت: چرا وضعیت جامعه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) به سمتی پیش می‌رود که فرزندان رسول الله اینگونه در کربلا به شهادت می‌رسانند.

ثبت نام ۵۹۸ نفر در طرح تربیت حفاظ قرآن کریم/ رودبار ۱۷ موقوفه دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، محمد پورپیر، اظهار کرد: با توجه به فرامایشات مقام معظم رهبری برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه در سطح بقاع متبرکه رویکردی فرهنگی به خود گرفته‌اند.

وی افزود: هر فرد و گروه دارای عقایدی است که اجتماع تمامی این افراد به صورت یکپارچه در یک مکان ممکن نخواهد بود.

این مسئول با بیان این مطلب، ادامه داد: تمامی افراد با افکار و چند وجهی بودن خود وارد بقاع متبرکه می‌شوند بنابراین اهمیت انجام امورات فرهنگی نیازمند برنامه ریزی مبرم است.

وی بیان کرد: اوقاف به نوعی با اعتقادات مردم سرو کار دارد از طرفی آیین‌ها و سنت‌های دینی را حمایت می‌کند و از طرفی باید از آیین تحریف و وارد شده به دین باید مقابله کند.

پور پیر اجرای طرح‌های آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروز در سطح بقاع متبرکه، سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا(س) و نشاط معنوی را از برنامه‌های اداره اوقاف عنوان نمود و گفت: پرورش جوانان و نیروهای انقلابی در محدوده بقاع متبرکه با حضور روحانیون از قم برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان به روش دینی جزء برنامه‌های طرح نشاط معنوی است.

وی تربیت حفاظ قرآن کریم و ضیافت الهی، را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: سال جاری ۵۹۸ نفر در طرح تربیت حفاظ قرآن کریم ثبت نام به عمل آوردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودبار، برگزاری کرسی تلاوت و معرفت قرآنی با حضور قاریان بین المللی در دو سال گذشته را از برنامه‌های این اداره ذکر کرد و بیان نمود: گرامیداشت دهه کرامت و ولایت و جشن اعیاد شیعه با هدف افزایش بصیرت علوی از دیگر برنامه‌های اوقاف هستند.

وی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر را از دیگر عملکرد اداره اوقاف برشمرد و متذکر شد: در این طرح به بصیرت عاشورایی پرداخته می‌شود که چرا وضعیت جامعه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) به سمتی پیش می‌رود که فرزندان رسول الله اینگونه در کربلا به شهادت می‌رسانند.

پورپیر ابراز کرد: این جلسات در سطح بقاع متبرکه برای بصیرت افزایی برگزار می‌شود تا حسین(ع)های دیگری در کربلا به شهادت نرسند.

وی ضمن گرامیداشت هفته وقف، گفت: در دهه آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است که بهترین زمان برای تقدیر از واقفان است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رودبار، اضافه کرد: وقف یک بنگاه یا نماد اقتصادی اسلام است ضمن اینکه اقدامی حسنه و دارای خیرات معنوی است خیرمادام العمر را برای واقف به همراه دارد.

وی یادآور شد: شهرستان رودبار دارای ۱۷ موقوفه است که ۲ موقوفه به صورت غیر متصرفی اداره می شود که آیت الله رودباری متولی یکی از این موقوفات است.

پور پیر ابراز نمود: با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دو سال است که فعالیت خود را آغاز نموده است اما پیگیری برای بازگرداندن موقوفاتی که از حالت وقف خارج شده‌اند را در دستورکار قرار داده است.

وی ادامه داد: دو موقوفه جدید در سال جاری در این شهرستان در روستای پارودبار عمارلو و زمین ۵ هزار متری امامزاده فیلده رودبار به ثبت رسید.

این مسئول، اظهار کرد: رودبار دارای ۵۹ بقعه متبرکه است که از این تعداد ۵ بقعه متبرکه شاخص هستند.

وی اجرای منسجم مراسم سوگواری در امامزاده حنفیه را از برنامه‌های اوقاف رودبار برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی منسجم انجام گرفته مراسم عزاداری ۲۸ صفر در امامزاده حنفیه با رویکرد فرهنگی اجرا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه