ماموریت خاتمی به نماینده جنجالی در دیدار ۵ ساعته/تکذیب سخنان رئیس‌جمهور در مورد خزانه خالی از سوی وزیراقتصاد

رئیس جمهور ماموریت ویژه‌ای را به نهاوندیان، فریدون و یکی از معاونین وزارت خارجه ارائه کرده تا این افراد نظرشان را در مورد تعیین سفیر برای حدود ۴۰ کشور خارجی اعلام کنند.

ماموریت خاتمی به نماینده جنجالی در دیدار ۵ ساعته/تکذیب سخنان رئیس‌جمهور در مورد خزانه خالی از سوی وزیراقتصاد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، شنیده شده که رئیس جمهور ماموریت ویژه‌ای را  به نهاوندیان، فریدون و یکی از معاونین وزارت خارجه ارائه کرده تا این افراد نظرشان را در مورد تعیین سفیر برای حدود ۴۰ کشور خارجی اعلام کنند. رئیس جمهور در نظر دارد با مشاوره گرفتن از افراد مذکور سفیر ایران در برخی کشورها  را تعیین کند.

 

*خبر دیگر این که ظاهرا وزیر اقتصاد در یکی از جلسات خود با نمایندگان مجلس در مورد سخنان رئیس جمهور مبنی بر این که خزانه خالی است گفته چنین حرفی درست نیست؛زمانی که آقای احمدی نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت حدود ۶۰ میلیارد دلار بدهی وجود داشت ولی در زمانی که آقای احمدی نژاد دولت را تحویل داد بدهی دولت حدود ۱۵ میلیارد دلار بود؛خزانه هم به اندازه کافی بودجه دارد.

 

* یکی از نمایندگان پرحاشیه مجلس که این روزها جنجال های زیادی در مورد او و نظراتش به پا شده چندی پیش دیداری را با محمد خاتمی یکی از سران اصلاحات داشته است.

در این دیدار که حدودا ۵ ساعت به طول انجامید خاتمی به این نماینده توصیه کرده که نطق های آتشینی در مجلس داشته باشد و همچنین از تریبون مجلس برای رفع حصر سران فتنه استفاده کند.

خاتمی همچنین از این نماینده خواسته تا فضا را برای فعالیت و مانور هرچه بیشتر اصلاح طلبان فراهم کند.

 

* هجده نفر از اعضای شورای شهر تهران در نامه ای خطاب به محمد باقر قالیباف شهردار تهران از او به دلیل برخی اقداماتش در زمینه‌های فرهنگی در شهر تقدیر و تشکر کردند.

یک منبع آگاه در همین رابطه گفته که پیش از این برخی اعضای اصلاح طلب شورا با مراجعه به دفتر قالیباف نسبت به رویکرد ارزشی وی به قالیباف انتقاد کردند؛ البته شهردار تهران هم در این دیدار به آن ها اعلام کرده که شما نگران انتخابات مجلس هستید درحالی که نباید در کار شهر و امور شهر سیاسی کاری کرد.

زیر سوال بردن برخی اعضای شورای شهر و همچنین انتقاد جدی نسبت به نصب تابلوهای فرهنگی مانند بیلبوردهای صداقت آمریکایی از جمله انتقادهای جدی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر به قالیباف بوده است.

 

*معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در اقدامی تامل برانگیز قصد دارد افراد مساله‌دار را برای پذیرش مسئولیت تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه در سراسر کشور به کارگیری کند.

افراد یاد شده عمدتا از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران هستند که جز حامیان فتنه و از طیف اصلاح‌طلبان تندرو محسوب می‌شوند.

 

*شنیده شده که یکی از بانیان اصلی برنامه های ۱۶ آذر امسال دانشگاه تهران که منجر به حضور برخی چهره های رادیکال اصلاح طلب در این دانشگاه شد فرزند عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی بود.

البته تلاش افراطی ها در ۱۶آذر امسال هم چون گذشته با هوشیاری اکثریت دانشجویان ناکام ماند.

انجمن اسلامی دانشگاه تهران دارای دو طیف میانه و رادیکال است که فرزند رمضان‌زاده لیدر طیف تند رو این انجمن محسوب می شود.

 

*چندی است که برخی اخبار  از فعالیت و تکاپوی علی اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات خبرگان رهبری به گوش می رسد.

براساس این اخبار تیمی دراین رابطه تشکیل شده که اعضای این تیم در دیدارهای جداگانه‌ای با فرزندان آیت الله جوادی آملی ، آیت الله فاضل لنکرانی و. آیت الله دری نجف آبادی در صدد مجاب کردن این افراد برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان هستند.

ظاهرا این تیم قصد دارد تا هیئت رئیسه‌ای جدید در مجلس خبرگان رهبری با محوریت هاشمی تشکیل شود.

*چند وقت پیش نیروهای امنیتی ۱۰ نفر از اتباع غیر مجاز پاکستانی را به اتهام همکاری با القاعده در استان یزد بازداشت کردند. این افراد جهت بررسی های نهایی و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی شدند.

 

* یکی از نمایندگان استان قزوین با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی اقدام به تعدیل عوارض ساخت یکی از شرکت های فولاد از ۴۵۰ به ۲۵ میلیون تومان کرده است. ظاهرا این نماینده ارتباط ویژه‌ای با مسئولین این شرکت فولاد دارد.

*چندی پیش مراسم دیگ‌جوش که یکی از مراسم های مخصوص دراویش است در مهدی شهر اصفهان توسط اعضای فرقه صفی علی شاهی برگزار شد. اخیرادراویش فعالیت های خود را در برخی مناطق گسترش داده اند و در بعضی موارد هم شنیده شده که این افراد با بهره گیری از بعضی مسئولان استانی از رانت های ویژه استفاده می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه