روز شمار تاریخ کردستان/ 26 دی ماه؛

ترور و شهادت ۶ کرد توسط منافقین

بیست و ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۶ کردستانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۷۲ در شهرهای مختلف به دست ایادی آمریکا است

ترور و شهادت ۶ کرد توسط منافقین

به گزارش هشت دی، بیست و ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۶ کردستانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۷۲ در شهرهای مختلف به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

محمدرضا بختیاری فرد ۹ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر جباری یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که دانش آموز بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طاهر محمدصادقی ۸ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمیل خسرونژاد ۵ خرداد ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۲۶  دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در کامیاران ترور شد و به شهادت رسید.

ملامحمد ذبیحی یکم مهر ماه ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که از روحانیون و علمای اهل سنت بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

محمد زارعی ۴ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه