روز شمار شهدای ترور / 26 دی؛

۳۰ نفر در سراسر کشور ترور شدند / منافقین ۲۶ دی ماه را هم لکه دار کردند

بیست و ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

۳۰ نفر در سراسر کشور ترور شدند / منافقین ۲۶ دی ماه را هم لکه دار کردند

به گزارش هشت دی، بیست و ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

تقی رفعت ۲۰ آذر ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ در نیاوران تهران ترور شد و به شهادت رسید.

یوسف پیری ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۵۹ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا سبحانی پور ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان کرمان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که فروشنده بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهدوست شمس الدینی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۷ در استان کرمان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۵۹ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید کمال طاهری ۹ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۵۹ در شمیران تهران ترور شد به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت پاسدار انقلاب بود.

ملامحمد ذبیحی یکم مهر ماه ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که از روحانیون و علمای اهل سنت بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

جمیل خسرونژاد ۵ خرداد ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۲۶  دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در کامیاران ترور شد و به شهادت رسید.

قربانعلی پروانه سکام ششم اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در روستای سکام رضوانشهر استان گیلان متولد شد ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در بوکان و در حین اقامه نماز توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مهدی توتونچیان ۱۶ شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان یزد متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارتفاعات مهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول عباسی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۲۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای پییشمرگ کرد بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کریمی ۹ دی ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در مدرسه در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان لطفی ۱۶ شهریور ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماهم ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولت بود در مدرسه ای در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز کریمی ۲ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کریمی ۵ مرداد ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مدرسه ای در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الدین حاتمی ۲ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی شریفی مقدم ۱ دی ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین غفاری ۴ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داریوش رنجبر ۱ فروردین ماه ۱۳۴۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا بختیاری فرد ۹ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر جباری یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که دانش آموز بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طاهر محمدصادقی ۸ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا رحیمی جوانمردی ۳ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان فارس متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در شیراز ترور شد و به شهادت رسید.

احمد مرندی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در داخل بازداشتگاهی در خوی ترور شد و به شهادت رسید.

مرتضی یوسفی در سال ۱۲۸۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در میانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید کرمعلی موسوی وزمله ۱۵ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۸ در سرپلذهاب در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

گلاله قادر پور در سال ۱۳۷۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لهراس نصرتی ۳ شهریور ماه ۱۳۵۲ در استان کهکیلویه و بویر احمد متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هادی پرموتیپ در سال ۱۳۵۲ در استان گیلان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ در حالی که سرباز وظیفه بود توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

محمد زارعی ۴ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سپهدار اسپندیارنیا ۱ فروردین ماه ۱۳۴۸ در استان کهکیلویه و بویراحمد متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه