به علت مغاریت اقدامات ایران مغایر با منافع ایالت متحده؛

رئیس جمهور مودب آمریکا حفظ تحریم‌های جامع علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرد! + عکس

رئیس‌جمهور آمریکا «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

رئیس جمهور مودب آمریکا حفظ تحریم‌های جامع علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرد!  + عکس

به گزارش ۸دی به نقل از ۵۹۸، رئیس‌جمهور آمریکا «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

اوباما با بیان این ادعا که سیاست‌های ایران منافع آمریکا درمنطقه را با تهدید مواجه می‌کند، حفظ وضعیت اضطراری و نگه داشتن تحریم‌های جامع علیه ایران را لازم دانسته است.

وی در نامه‌ای خطاب به روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا این وضعیت را تمدید کرده است. بر این اساس، رئیس جمهور باید ۹۰ روز قبل از سالگرد اعلام این قانون، آن را مجددا ابلاغ نماید تا در سال جدید نیز کارایی داشته باشد. این قانون اولین بار ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد و با اقدام جدید اوباما پس از ۱۵ مارس ۲۰۱۷ نیز اعتبار خواهد داشت.

%image_alt%

اوباما در نامه‌ای به کنگره آمریکا خواستار تداوم وضعیت اضطرار ملی درباره ایران، کوبا، لیبی، زیمباوه، ونزوئلا، اوکراین و تروریست‌های مخل فرایند صلح شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرده که وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که واشنگتن روز ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام کرده، بایستی در بازه زمانی بعد از ۱۷ مارس سال ۲۰۱۷ ادامه پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ خاطرنشان کرده که واشنگتن تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای را وفق این توافق رفع کرده است.

رئیس دولت آمریکا همچنین نوشته است: «از روز اجرای برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به تهداتش ذیل برجام را راستی‌آزمایی کرده و وزیر خارجه آمریکا هم آن را تأیید کرده است.»

وی علی‌رغم این نوشته است: «با وجود این برخی از اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران مغایر با منافع ایالت متحده در منطقه بوده و تهدیدهای غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به وجود می‌آورند. به این دلیل من تصمیم گرفته‌ام که لازم است وضعیت اضطرار ملی اعلام شده درباره ایران تداوم یابد و تحریم‌های جامع علیه ایران جهت پاسخدهی به این تهدید حفظ شوند.»

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
تمدید تحریم های آیسا، فروش نفت بیشتر برای کنترل قیمت جهانی نفت، تعطیلی نیروگاه اراک برای مدرن سازی،برچیدن سانتریفیوژهای اضافی و از بین زیرساخت نصب آنها، ایجاد امید برای گشایش درب باغ سیب و گلابی ، به زمین نشتن هواپیمای زیبا در فرودگاه با استقبال فوق العاده مسئولان و تمدید برخی از تحریم ها توسط مرد مودب کاخ سفید همه و همه از گشایش های برجام هستند.ما آفتاب تابان را با همه خوبیهایش از آن خود کرده ایم.شاید رضایت وزیر خارجه آینده امریکا را برای مذاکرات بیشتر و البته پذیرش نظراتش جلب کردیم.اصلا هر برجامی را که ترامپ بیاورد می پذیریم. بی برجام هرگز!
در حاشیه