مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد؛

ناکامی واردات دسته بیل و کاه و کلش در دولت تدبیر و امید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از برگشت ۶۷۶ تن انواع محصولات کشاورزی وارداتی از مرز آستارا به کشورهای مبدا خبر داد.

ناکامی واردات دسته بیل و کاه و کلش در دولت تدبیر و امید

به گزارش ۸دی، ایرج شیارکار روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هفت نوع محصول کشاورزی وارداتی شامل پنبه محلوج، تخته راش، دسته بیل، کاه و کلش خرد شده، دانه کتان، نخود خوراکی و نخود فرنگی هنگام ورود به کشور از مرز زمینی گمرک آستارا به دلیل رعایت نشدن شرایط قرنطینه، به کشورهای مبدا برگشت داده شد.
وی مبدا بیشتر این محصولات را کشورهای روسیه و گرجستان و دیگر کشورهای آسیای میانه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۶ تن محصولات کشاورزی ترانزیتی و صادراتی شامل گوجه فرنگی، پیاز و آلبالو به دلیل رعایت نشدن شرایط قرنطینه، پیش از خروج از کشور در گمرک آستارا شناسایی و امحاء شده است.
تا دی ماه امسال ۱۲۴ هزار و ۱۱۸ تن محصول کشاورزی به ارزش ۱۱۳ میلیون و هزار و ۱۰۰ دلار از مرز زمینی گمرک آستارا به کشورهای خارجی صادر و ۱۰۳هزار و ۵۱۴ تن محصول کشاورزی از مرز مذکور به کشور وارد شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالیانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه