تحقیر ملت در پسابرجام:

یک هواپیما و این همه ذوق‌زدگی؟! / ایرباس اجاره ای به ایران رسید

ایرباس اجاره‌ای (اجاره به شرط تملیک) به ایران رسید و آفتاب درخشان برجام ،از پشت ابرهای تحریم طلوع کرد!

یک هواپیما و این همه ذوق‌زدگی؟! / ایرباس اجاره ای به ایران رسید

به گزارش ۸دی، باغ پرثمر برجام میوه داد و یک فروند هواپیمای ایرباس در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. اینکه هواپیما چیز خوبی است و وسیله‌ای برای تردد آسان ابناء بشر است و با آن می‌توان فاصله‌های طولانی را در زمانی کوتاه طی کرد و اینکه می‌تواند مقدار زیادی بار حمل کند و دهها فایده اعلام شده و نشده (!) هواپیما بر کسی پوشیده نیست و کسی با آن سر مخالفت و ناسازگاری ندارد.
اما اینهمه هیجان زدگی و غش و ضعف برای هواپیمایی که محصول یک معامله فسخ شده بین ایرباس و اسپانیاست،کمی زیاده روی و دور از ذهن است!
هرکس کمترین اطلاعی از داده‌های آماری داشته باشد و یا هرکس که بعنوان پدر یک یا سرپرست خانواده دستی در معیشت و اقتصاد خانواده داشته باشد ،به خوبی می‌داند که اوضاع ،به مراتب بیش ازآنکه دولتمردان نمایش می‌دهند آشفته و نابسامان است و دهها مشکل کلیدی و حیاتی در سر راه زندگی مردم وجود دارد که هواپیما در پیش آن مشکلات،دغدغه‌ای فانتزی قلمداد می‌شود.
مشکلاتی مثل رکود ویران‌کننده اقتصاد،بیکاری خانمان بر افکن و زمینه ساز ده‌ها و صدها معضل اجتماعی و امنیتی دیگر، تعطیلی پی در پی و وحشتناک صنایع و معادن و … تنها نمونه‌هایی از این مشکلات است که دولت یازدهم ترجیح داده به جای حل و رفع آنها،با جشن ایرباس،به قول مولوی نوای «خر برفت و خربرفت»را با صدای بلندتری ساز کند و مردم را از آن دغدغه‌ها منصرف کند!
از یکسو سبد دولت از هرگونه محصولی در بزرگترین وعده و ادعایش از روز نخست تا‌کنون ، یعنی پرونده هسته‌ای و موضوع برجام خالی و بدون دستاورد است و از دیگر سو،انتخاباتی در پیش است که پیروزی در آن بدون هیچ کارنامه‌ای برای مردم،سخت و دشوار است و نزدیکترین یاران دولت هم نسبت به آن امید ندارند.
در چنین شرایطی،حرکات نمایشی و سخنان دهان پر کن،تنها کاری است که در فاصله ۴ ماه مانده تا انتخابات از دست دولتی‌ها بر می‌آید. شاید این سخن،در بدو امر،ادعایی بی‌پشتوانه به حساب بیاید ،اما نگاهی به اظهارات یک مقام ارشد دولتی که با رویترز مصاحبه کرده حقایق مهمی را آشکار می‌کند .خبرگزاری رویترز برای بررسی جوانب و فواید سیاسی ورود این هواپیما به تهران، به سراغ یک «مقام ارشد ایرانی» رفته است. مقام مزبور گفته: «تحویل این (هواپیما) خیلی مهم بود … مخصوصاً زمان‌بندی آن. حالا مردم می‌توانند نتیجه برداشته شدن تحریم‌ها را ببینند. این مقام که به شرط ناشناس ماندن با خبرنگار رویترز صحبت کرده، در ادامه گفته:«این محبوبیت روحانی را بالا می‌برد … و شانس وی را برای انتخاب مجدد در ماه مِی(اردیبهشت)»
کیهان در آذر ماه سال جاری، در گزارشی با عنوان«پرواز هواپیماهای کاغذی در آسمان انتخابات» نوشت:« بهمن ماه سال گذشته در حالی که اندکی از نهایی شدن توافق برجام گذشته بود و از طرفی دیگر جامعه به تدریج در تکاپوی انتخابات مجلس قرار می‌گرفت هیاهوی قرارداد با یکی از غول‌های هواپیما‌سازی جهان یعنی ایرباس به صورت گسترده مطرح شد. اکنون نیز در حالی که دست دولت از وعده‌هایی که داده خالی است دوباره موضوع خرید هواپیما به تیتر یک روزنامه‌های زنجیره‌ای تبدیل شده است.
در میان آن همه بدعهدی‌های غرب و خاصه آمریکا در اجرای تعهداتشان حالا که موضوع قرارداد خرید هواپیما برای بار چندم مطرح شده است باید هم روزنامه‌های زنجیره‌ای را به جشن و پایکوبی بکشاند…گویا ماموریت آنها پرواز در آسمان انتخابات است. »
اکنون آن پیش‌بینی با توجه به سخنان این مقام دولتی با رویترز تحقق پیدا کرده است.
جا دارد از مسولان دولتی پرسید اگر هدف از این باج‌دهی آشکار به فرانسوی‌ها، شوآف انتخاباتی نیست،چرا ۴۳۰ میلیارد تومان پول خرید این هواپیما (که جمع بسیار بسیار محدودی از مردم از آن استفاده می‌کنند)را صرف ایجاد اشتغال نکردید!؟ گفتنی است برای ایجاد یک شغل صنعتی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان و برای یک شغل خدماتی حدود ۵ تا هشت میلیون تومان پول لازم است. یعنی با پول این ایرباس می‌شد ۲۱۵۰۰ شغل صنعتی و ۸۶هزار شغل خدماتی درست کرد. آیا این تعداد شغل کم است!؟
البته دولت محترم به این مهم اهتمام دارد و درحال ایجاد اشتغال است،اما برای کارگران و متخصصان فرانسوی!

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه