امام جمعه شفت:

مردم کارنامه مثبت آیت الله هاشمی را فراموش نکردند / روحانیت درباری دشمن را امیدوار می کند

امام جمعه شفت با بیان اینکه مسئولان بهانه دست خناسان ندهند گفت: روحانیت درباری دشمن را به شکست نظام امیدوار می کند.

مردم کارنامه مثبت آیت الله هاشمی را فراموش نکردند / روحانیت درباری دشمن را امیدوار می کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شفت با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و با اشاره به پیام رهبر انقلاب به همین مناسبت اظهار داشت: مسئولان دقت کنند و مراقب باشند و در اظهار نظرهایشان جبهه نگیرند. آنوقتی که نیاز به سخن گفتن است سکوت نابجا نداشته باشند که خناسان از آن بهره برداری کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب در پیام خودشان فرمودند در سالهای اخیر خناسان به شدت در تلاش برای بهره برداری از تفاوتهای نظری بودند اما نتوانست از محبت شخصی حجت الاسلام رفسنجانی به ایشان خللی وارد نماید. نکته قابل توجه در پیام رهبر انقلاب این بود که همه مسئولان باید مد نظر داشته باشند که رهبر انقلاب فرمودند ایشان در معرض محاسبه می باشند و این سرنوشت همه ماست.

هاشمی با اشاره به جلسه بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شفت که با سخنرانی امام جمعه آستانه اشرفیه برگزار شد گفت: سخنران محترم این مراسم بنا به دعوت نماینده محترم و فرماندار شهرستان آمد و جلسه برگزار شد و همه در این جلسه حاضر شدند. همه اذعان دارند که ملت همیشه در محلهایی که خناسان آماده بهره برداری هستند بصورت غیرقابل پیش بینی حضور پیدا می کنند.

امام جمعه شفت ادامه داد: ملت با چشم خطاپوش خودشان کارنامه مثبت ایشان را فراموش نکرد. تعداد اندکی هم خواستند شعارهای فتنه ۸۸ را تکرار کنند اما خیل عظیم جمعیت با همدلی فرصت را از دشمن و خناسان گرفت. تمام لحظات نماز بر پیکر آن مرحوم پیام بود. همان نکته ای که فرمودند که همه باید بخوانند پیام بود. مراسم تشییع جای شعار نیست.

وی افزود: خواست دشمن چند قطبی کردن جامعه است. همه ما بگوییم یک قطب باشد و محبت ما به سمت کدام جایگاه باید باشد. هر چه قدر پشت سر ولایت باشیم وسوسه خناسان کم اثرتر خواهد بود.

امام جمعه شفت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ۱۹ دی درباره اقدام به هنگام اظهار کرد: نیروهایی بودند که حرکتشان شبیه حرکت انقلابی و بسیجی بود اما به هنگام نبود همانطور که حرکت توابین به هنگام نبود. اقدام باید در زمانی باشد که در پشت سر رهبری و ولایت باشد تا اثرگذار باشد.

هاشمی با بیان اینکه در جمعی، مردم شعار مرگ بر آمریکا دادند اما یک آقایی که نام خود را اصلاح طلب گذاشته است در حرم امام گفت پیش ما از مرگ صحبت نکنید از حیات حرف بزنید اظهار کرد: اصلاح طلب واقعی امام حسین (ع) است. حرف از حیات زدن خوب است اما شما مرادتان حیات ظالم است؟ اما اگر مرادتان حیات مظلومان است حیات آنها جز با مرگ ظالمان امکان پذیر نیست. (شعار حضار)

وی تأکید کرد: ما حتی یک نمونه از رفتار اصلاح گرایانه در دشمن ندیده ایم و همیشه دشمنی داشته اند و چشم طمع به این کشور داشته اند اما برخی ها ساده بین شده اند. همین فتنه ۸۸ کار آمریکا بود  ما باید آنها را نا امید کنیم.

وی با اشاره به نقض عهد آمریکا در برجام گفت: مسئولان مذاکره کننده باید دشمنی ها را ببینند و مردم را در جریان مسائل بگذارند.

هاشمی با بیان اینکه عده ای که نمی توانستند با خودشان کنار بیایند ادعای گفتگوی تمدنها داشتند گفت: اگر دستگاههای امنیتی خوب، نیروی نظامی مقتدر و بسیج داشته باشیم و روحانیت آگاه و مبارز دشمن از ما خواهد ترسید.

وی تأکید کرد: روحانیت درباری و نان به نرخ روز داشته باشیم دشمن امیدوار خواهد شد. یک دولت برنامه ریز و شجاع و قوه قضاییه مقتدر داشته باشیم دشمن خواهد ترسید.

امام جمعه شفت با اشاره ضمنی به وقایع دوران مجلس ششم و دولت اصلاحات ادامه داد: زمانی در درون خودشان در مجلس و داخل مردم دعوا بود. در روزنامه هایشان دعوا بود و آنوقت صحبت از گفتگوی تمدنها می کردند. بدانیم و بدانند که مرگ حق است و به سراغ همه در هر مقام و منصب خواهد رفت.

هاشمی افزود: بیشترین جفاها را همانهایی کردند که الان نیروهای انقلابی را دارند تخطئه می کنند. در تاریخ هست و تاریخ را نمی شود پاک کرد. بیشترین وفاها را در تشییع همین عالم نستوه و یار دیرین امام(ره) دیدیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه