روز شمار تاریخ ترور در ایران / 25 دی؛

ترور و شهادت ۱۳ ایرانی بی گناه توسط منافقین / ۲۵ دی هم خونین شد

بیست و پنجم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۱۳ ایرانی بی گناه توسط منافقین / ۲۵ دی هم خونین شد

به گزارش هشت دی، بیست و پنجم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

مجتبی اجلی یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۵۸ در جوانرود توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی کریمی ۱۰ تیر ماه ۱۳۱۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که کادر ارتش بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید حسین‌پور ۴ تیر ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل ممشلی ۲۳ بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میر اسماعیل میری رستم کلابی یکم مهر ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بیرام علی حمیدی یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر فتوحی ۷ بهمن ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در آنابلاغی سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیفعلی صفری ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طالب ساعدی سوم مرداد ماه ۱۳۴۷ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی بسیجی بود در سنندج توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

عباس قلی زاده یکم فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان مازندران متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لطفی میرزاده کوه‌شاهی نهم دی ماه ۱۳۲۴ متولد شد  و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۹ در حاجی‌آباد توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

حسین آستا ۵ شهریور ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۶۹ در اشنویه توسط کروهک دموکرات در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی شریفی یکم مهر مه ۱۳۴۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ دی ماه ۱۳۷۰ در بانه توسط کروهگ دموکرات اعدام شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
هوالشهید سلام علیکم احتراما\" شهیدان سرافراز بایرام علی حمیدی(سربازژاندارمری وقت،داوطلب اعزامی درگردان حمدالله سپاه میاندوآب) بهمراه برادران اصغرفتوحی پاسداررسمی وبرادرسیفعلی صفری بسیجی ویژه در۲۵ دی ماه ۱۳۶۲در درگیری با گروهک منحله کومه له بسرکردگی معدوم بیاض خورشیدی در روستای سیل آباد(سه ریل آوا) محورعملیاتی میاندوآب - بوکان به فیض شهادت نائل آمدند‌ روحشان شادیادشان گرامی باد.ضمنا\" معدوم بیاض خورشیدی بهمراه بیش از هشت تن ازچته های کومه له دراین درگیری بهلاکت رسیدند،که جسدسه تن ازمعدومین ازجمله جسدبیاض خورشیدی بهمراه سلاح ومهمات بدست نیروهای خودی افتادند.
در حاشیه