با رویکرد خانواده محور و به همت دفتر استانی سازمان سراج در گیلان؛

کلاس “ارتقای سواد فضای مجازی” در مسجد امام حسین (ع) رشت برگزار شد

عصر دیروز کلاس “ارتقای سواد فضای مجازی” در مسجد امام حسین (ع) رشت با شرکت ۱۵۰ نفر از قرآن آموزان خواهر برگزار شد.

کلاس “ارتقای سواد فضای مجازی” در مسجد امام حسین (ع) رشت برگزار شد

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، در این کارگاه آموزشی که با حضور حدود ۱۵۰ نفر از خواهران قرآن آموز برگزار می شد، الیاس ملکی کارشناس دوره های سواد مجازی گفت: در حالیکه اکثر قشر فعال جامعه در فضای مجازی حضور دارند اما با سواد فضای مجازی بیگانه اند. به همین علت ارتقای سواد فضای مجازی در جامعه اقدامی جهادی می طلبد.

وی با اشاره به کارکردهای خاص پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، درباره اینستاگرام گفت: فضای نابرابر و ظاهر محور اینستاگرام، افراد را به تغییر سبک زندگی و خودنمایی سوق می‌دهد. چرا که در این فضا “عالم محضر انسان است!” و ملاک برتری ، میزان محبوبیت تصاویر در بین دیگر اعضا است و لذا کاربران با مشکلاتی مانند رواج بی حیائی، ریا و ظاهرسازی، فروپاشی حریم شخصی، دوستی های مجازی خسارت بار و ترویج بی دینی مواجه هستند.

۱۰ اصل اساسی مدیریت رسانه در خانواده ها شامل؛ مسئولیت پذیری، حاکمیت قانون، همراهی و مشارکت والدین، مدیریت، صمیمیت همراه با اقتدار، آموزش و آگاه سازی، ایمن سازی، جایگزین سازی، الگوسازی و اصل تدریج را تشریح کرد.
افشای تصاوبر شخصی در اینستاگرام و سواستفاده های اخلاقی، امنیتی و مالی از دیگر آسیبهای مورد اشاره در این جلسه بود.

در پایان این نشست به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داده شد.

گفتنی است دفتر استانی سازمان سراج در گیلان آمادگی اعزام مربیان سواد فضای مجازی به مدارس، دانشگاه‌ها، هیات‌های مذهبی و ارگانهای دولتی جهت ارتقای سواد فضای مجازی را دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه