نقش صدا و سیما در تربیت دوگانه مردم و افکار عمومی:

از فوت هاشمی تا موضوع هسته ای/ وقتی صدا و سیما بر اساس «جوگیری» عمل می کند!

امروز اگر مردم از خود بپرسند بر اساس روایت چند روز گذشته صدا و سیما از هاشمی رفسنجانی، پس چرا او ۷ سال بود که در صدا و سیما عملا «قلیل التصویر» بود؟ حق دارند!

از فوت هاشمی تا موضوع هسته ای/ وقتی صدا و سیما بر اساس «جوگیری» عمل می کند!

به گزارش ۸دی، امیرحسین ثابتی از فعالان فرهنگی و رسانه ای طی مطلبی کوتاه نوشت: فوت هاشمی رفسنجانی اتفاق کمی نبود، لذا طبیعی بود که صدا و سیما با تمام قوت ابعاد مختلف بعد از این اتفاق را پوشش خبری بدهد ولی وقتی کار به «تحریف» تاریخ برسد و به یکباره هاشمی به یک «قدیس» بی اشتباه در تاریخ انقلاب تبدیل شود، باید نگران شد.

امروز اگر مردم از خود بپرسند بر اساس روایت  چند روز گذشته صدا و سیما از هاشمی رفسنجانی، پس چرا او ۷ سال بود که حتی امام جمعه تهران هم نبود و در صدا و سیما هم عملا «قلیل التصویر» بود؟ حق دارند.
جالب اینجاست که فردای فوت هاشمی در یکی از برنامه های زنده تلوزیونی از او به عنوان کسی یاد شد که نقش مهمی در خاموش کردن فتنه ۸۸ داشت! در حالی که این حجم از تحریف تاریخ نه کمکی به هاشمی می کند و نه انقلاب، بلکه اعتبار و آبروی یک رسانه را از بیخ نابود می کند!
همانطور که در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب نیز آمد، هاشمی در زندگی اش فراز و نشیب های مختلفی داشت و امروز نیازی نیست تا نشیب های زندگی او در چشم مردم یادآوری شود، فرازهایش کافی است! از زندان قبل از انقلابش تا ترورش توسط فرقان تا درگیری هاش در دهه ۶۰ با ملی مذهبی ها و … به اندازه کافی افتخار آمیز است و کفایت می کند و نیازی نیست تا با تحریف تاریخ،  هاشمی «پر اشتباه» و مملو از «خطاهای نابخشودنی» به یک شخصیت بی عیب و نقص تبدیل شود که عامه مردم با شنیدن این روایت از او دچار «دوگانگی» شوند! که اگر غیر از این بود رهبر معظم انقلاب نیز در انتهای پیام خود برای وی همانند خیلی های دیگر همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی درخواست «علو درجات» می کردند نه «عفو الهی».
پیش از این نیز در چند برهه دیگر رسانه ملی این خطا را  به خاطر «جوگیری» انجام داده بود. مثلا در دولت قبل زمانی که توسط رییس جمهور سابق به درستی به خاطر پیشرفتهای هسته ای کشور «جشن هسته ای» اعلام می شد، تلوزیون هم به درستی اعلام جشن می کرد اما چند سال بعد که دولتی دیگر سر کار آمد و در راکتور اراک بتن ریخته شد و همان سانتریفیوژهای قبلی برچیده شدند، باز هم اعلام جشن هسته ای شد! یعنی برای دو اتفاق متضاد در دو برهه دو بار جشن هسته ای گرفته شد! چرا؟ چون صدا و سیما به جای حرکت بر اساس «حقیقت» و «روشنگری برای افکار عمومی» اسیر جوگیری و بی تحلیلی است.
لذا وقتی اصلی ترین رسانه کشور در حساس ترین برهه ها زیگزاگی و دوگانه عمل می کند، اولین اثرش  اعتبار زدایی از آن رسانه و دومین اثرش دوگانه تربیت کردن افکار عمومی و مردم است و فقط مردمی که دوگانه تربیت می شوند هر ۸ سال یکبار انتخابهایی متناقض با انتخاب قبلی خود انجام می دهند!

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه