عضو شورای شهر رشت مطرح کرد؛

تخریب و فریب و هوچی گری ممنوع / قدرت طلبان با دگردیسی ناقص رو به قدرت و ریاست آورده اند

برای متوهم خدمت هوادار ابزاری است که با آن برشیپور مداهنه بدمد که اقلیت ضد توسعه را متهم به از کار انداختن چرخ توسعه رشت کند.

تخریب و فریب و هوچی گری ممنوع / قدرت طلبان با دگردیسی ناقص رو به قدرت و ریاست آورده اند

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی به تحرکات اخیر رسانه ای برخی جریانات رسانه ای حامی شهردار رشت واکنش نشان داد و ضمن یادداشتی نوشت:

این روزها دم از خدمت می زنند و تشنگی خود به خدمت را با استفاده از روابط رسانه ای و ارتباطی و یادداشت نویسان نیابتی گاه با زبان تند و گاه با ادبیاتی ترحم برانگیز  میل شدید خود را به خدمت نشان می دهند!؟ گویا این روزها واژه خدمت مفهوم خود را تغییر داده و با یک دگردیسی ناقص، بوی قدرت و ریاست می دهد و تشنگان ریاست در لفافه خدمت به مردم نیات درونی خود را آشکار می سازند و گرنه آن کس را که عشق بود هیاهو نبود.

خدمت در هر شرایطی مهیا است و برای انجام آن نیازی به تخریب و فریب و هوچی گری نیست. در عجبم از کسانی که منتظرند برای کار ناکرده و حتی غلط هم صدای هورا از هر سمتی بلند شود و اگر معترض بشوی یا حسب وظیفه انتقاد کنی تو را به تیغ مخالفان خدمت و ضد توسعه، محکوم می کنند. برای محکوم کردنت هم مرزی نمی شناسند حتی اگر عالی ترین مقام استان باشید، و یا سیستم بالادستی و ناظر بر آنان. برایشان مهم این است که محبوب شوند به اجبار و فشار و  نه از جیب خود بلکه از بیت المال. مدعیان دروغین خدمت معتقدند چراغی که به خانه رواست هیچ وقت به همسایه روا نیست؟ پس باید بمانند با هر شیوه و ابزاری.

رسانه ها ابزار مظلومی است برای متوهمان خدمت و از آن برای جهت دهی و فشار به افکار عمومی به نفع  خود استفاده می کنند و  هر که را می خواهند متهم و تخریب  می نمایند. رسانه  و خبرنگار استخدام می کنند و از محل پروژه ها و یا دادن یادداشت ها و گزارش ها و سفارش های اگهی  به آنان خدمات می دهند و خدمات می گیرند و خدمات دهندگان به خاطر دینی که به متوهمان خدمت دارند آن قدر جسورند که به نیابت برای استاندار به ظاهر توجیه نامه و در واقع  تهدید بنویسند و متوهمان قدرت را ستایش کنند.

برای متوهم خدمت مهم نیست که هوادارانش چه هویتی دارند. مذهبی، انقلابی و مخالف نظام بودن و دستگیر شده باشی یا نباشی، روانی باشی یا سالم و … تفاوتی ندارد او فقط ابزاری می خواهد که بیاید چشمان خود را بر حقایق ببندد و برشیپور مداهنه بدمد و بگوید آقای استاندار! “کشور درگیر رکود اقتصادی است … دولت قبل توان آغاز پروژه های عمرانی را ندارد … اقلیت ضد توسعه برای از کار انداختن چرخ توسعه رشت دست به هرکاری می‌زنند … دولت سال هاست سهم ۵/۸۲ درصدی خود را برای نوسازی ناوگان اتوبوس درون شهری نمی پردازد … سخت در اشتباهید … دوست ندارد آرامش حاکم بر شهر به هم بخورد … هیچکدام از مدیران دولتی در چنین فضایی قادر به انجام این حجم پروژه عمرانی نیستند …

این توهمات در یادداشت های دیگر دست به دست می چرخد و اتهام زنی ها تکرار می گردد . هرکسی باشید برچسب ضد توسعه را باید به جان بخرید حتی اگر اعضای شورای چهارم متخصص ترین  شورای رشت در چهار دوره گذشته باشد. چون در مسیر متوهم قدرت حرکت نمی کنید، به طور طبیعی در چرخه ضد توسعه قرار می گیرید. مهم نیست که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا که وظیفه قانونی و نظارتی دارد که از منافع مردم دفاع کند و جلوی ریخت و پاش و مفاسد را بگیرد و علنا  بگوید:

” اعضای شورا به خصوص کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر و کارگروه مطالبات پیگیر حقوق ها و بیمه های معوقه کارکنان به ویژه در بخش های رفت و روب، رانندگان، فضای سبز، نگهبانان و بازرسان تاکسیرانی نگرانند … اگر این مطالبات پرداخت شود اما بدهی های شهرداری به پیمانکاران افزوده شود و چند ماه عقب ماندگی را در پی داشته باشد این بحران ادامه خواهد داشت …  برای فروش اموال و دارایی های شهرداری حتی اگر در بودجه سنواتی دیده شده باشد باید با مجوز شورا صورت بگیرد … انعقاد قرارداد پروژه زیتون مصوبه شورا ندارد و عدد کارشناسی شده را نمی دانیم … ظاهرا ۵ میلیارد تومان از پیش پرداخت این قرارداد در پرداخت بدهی به پیمانکاران بزرگ شهرداری هزینه شده است. ..  حدود دو هفته است که شهرداری مدیر مالی ندارد و اسناد بلاتکلیف است… باید وام هایی که تا امروز گرفته شده است به همراه محل هزینه کرد آن اعلام شود… هیچ زمانی به یاد ندارم برای پرداخت بدهی های جاری وام گرفته شود… ورای چهارم تا امروز هیچ مصوبه ای برای دریافت وام به منظور پرداخت هزینه های جاری نداشته ایم”

امیدوارم که اعضای محترم شورا اجازه ندهند فضای ابهام آفرینی و تحریک اجتماعی که این روزها در حال تشدید است ، تداوم یابد. توسعه شهری هدف همه اعضای شوراست اما باید مراقب بود که پایان فعالیت شورای چهارم با انبوهی از مشکلات لاینحل به عنوان یادگار ما به شهروندان و شورای بعدی تحمیل نگردد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه