امام‌جمعه کومله:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی ایران بود

امام‌جمعه کومله گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی ایران بود و شخصی بود که بحران‌ها را مدیریت می‌کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی ایران بود

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر، امام‌جمعه شهر کومله در مراسم یادبود آیه الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه گذشته در حوزه علمیه لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: این عالم مجاهد از سال ۱۳۴۰ مبارزات خود را در کنار حضرت امام (ره) برای پیروزی انقلاب آغاز کرد و از مخالفان اصلی اقدمات رژیم پهلوی و یا همان انقلاب سفید شاه بود و به خاطر همین مخالفت‌ها دستگیر، زندانی و شکنجه شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا محیطی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی ایران بود و شخصی بود که بحران‌ها را مدیریت می‌کرد.

وی افزود: پیروزی انقلاب، درگیری‌های بعد از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی از مهم‌ترین بحران‌های بود که وی در کنار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری آن‌ها را مدیریت کرد.
امام‌جمعه کومله بابیان اینکه آیت‌الله هاشمی یک روحانی و عالم روزگار شناس و با بصیرت بود، تصریح کرد: هاشمی دین جدا از سیاست و حکومت را ناقص و ناتمام می‌دانست و به نقش و جایگاه ولایت و امامت دررسیدن انسان به کمال و اصلاح فرد و جامعه یقین داشت.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محیطی با اشاره به اینکه هاشمی به‌راستی مصداق آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» بود، گفت: آیه الله هاشمی در راه مبارزه با حکومت فاسد و ظالم طاغوت، سال‌ها مبارزه کرد و زندان رفت و شکنجه دید، اما از پیروی راهی که امام خمینی با نهضت خود گشوده بود لحظه‌ای کوتاه نیامد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه