نماینده بعثه رهبری در سازمان حج و زیارت گیلان در بزرگداشت رفسنجانی:

آیت الله هاشمی نترس بود/ مردم سراسر کشور در سوگ از دست دادن این مرد بزرگ گریستند

حجت الاسلام شفیعی گفت: عکس هاشمی در اتاق من است و به فرزندانم نیز گفته ام تا زمانی که من زنده ام باید این تصاویر در اتاق من بماند.

آیت الله هاشمی نترس بود/ مردم سراسر کشور در سوگ از دست دادن این مرد بزرگ گریستند

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد جامع سیاهکل برگزار شد، اظهار داشت: محمدی گیلانی که از مفاخر ایران و افتخار گیلان است، در مراسم درگذشت مادر آیت الله هاشمی رفسنجانی، هاشمی را آیت الله نامید و گفت من شرم می کنم به ایشان بگویم حجت الاسلام، زیرا هاشمی به معنای حقیقی کلمه آیت الله بود. اما خود وی به دلیل حرمت نگهداشتن برای رهبری می گفت که به من آیت الله نگویید.

وی با بیان اینکه من از سال ۱۳۳۸ یعنی ۵۷ سال قبل هاشمی را می شناسم، گفت: پس از سه سال درس خواندن در رشت؛ در سال ۱۳۳۸ به قم رفتم و در آنجا با هاشمی آشنا شدم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان گیلان افزود: هاشمی و ربانی املشی در قم مانند طاووس می درخشیدند. وضعیت مالی ما زیاد خوب نبود، اگر ما یک عبای ۲۰۰ تومانی می خریدیم، عبای هاشمی ۱۰ هزار تومان قیمت داشت.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه آیت الله هاشمی نترس بود، تصریح کرد: هاشمی با لباس فرم خدمت امام رسید و برای ایشان احترام نظامی گذاشت؛ امام به وی فرمود؛ چقدر این لباس به شما می آید.

وی با ابراز گله مندی از صداوسیما گفت: چرا تا دیروز از هاشمی چیزی نمی گفتید؟ هشت سال خدمت صادقانه کرد و شما الان که او مرده از وی حرف می زنید؟

این نماینده مردم فومن و شفت در دوره های سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان تا زنده است باید از وی سخن گفت، افزود: سعی کنید عدالت را رعایت کنید. حق را نباید بپوشانیم. انصاف این است که حق را بگویید، حتی اگر علیه شما باشد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه من از اول انقلاب وسط میدان هستم، گفت: من ۵۷ سال است که به هاشمی ارادت دارم. عکس هاشمی در کنار امام و رهبری در اتاق من است و به فرزندانم نیز گفته ام تا زمانی که من زنده ام باید این تصاویر در اتاق من بماند.

وی ابراز کرد: انسان باید به خداوند تکیه کند. ۳۷ سال امام جمعه گلسار هستم. این زنده بادها و مرده بادها موقت است. تنها کسی که برای ما می ماند امام حسین(ع) است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گیلان خاطرنشان کرد: در روز تشییع پیکر هاشمی مردم از سراسر کشور و حتی از شهرستان های گیلان نیز حضور داشتند و طبق آمارها حدود چهار میلیون نفر در این مراسم حضور داشتند و در سوگ از دست دادن این مرد بزرگ گریستند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه لقب امام را حسن روحانی در سال ۵۶ به امام خمینی(ره) داد، تصریح کرد: من گرفتار جوسازی ها نمی شوم. روحانی مظهر ادب است. با او کاری ندارم، اما وجدان و انسانیت من می گوید که روحانی فردی مؤدب، فروتن و با مهر است. زمانی که به وی گفتند کاندیدا شو؛ وی اعلام کرد که به دلیل حضور ناطق نوری من کاندیدا نمی شوم و این رعایت کردن ادب روحانی ستودنی است.

وی بیان کرد: خبرنگار آمریکایی بعد از اینکه مشاهده کرد امام پس از سرنگونی طاقوت بازگشت به کشور به کاخ های شاهنشاهی نرفت و در خانه ساده خود زندگی کرد، گریه کرد.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم ارتحال آیت الله هاشمی درسیاهکل، گفت: از حجت الاسلام شکسته دل امام جمعه و اسلامی فرماندار سیاهکل و پوراوزان مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری گیلان برای برگزاری این مراسم قدردانی می کنم.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه پوراوزان بسیار آقا است، افزود: از همان ابتدا پوراوزان انسان آقایی بود، زمانیکه در سپاه بود آقا بود، زمانیکه فرماندار رشت بود آقا بود و هم اکنون نیز که مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری گیلان است نیز آقا می باشد.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه