روز شمار تاریخ ترور در ایران / 23 دی ماه؛

ترور ۲۲ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط منافقین / ۲۳ دی ماه هم خونین شد

بیست و سوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی در بین سالهای ۶۰ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۲ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط منافقین / ۲۳ دی ماه هم خونین شد

به گزارش هشت دی، بیست و سوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۶۰ تا ۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

بهمن انصاریان ۴ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۰ در نقده در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

شهید عبدالله (محسن) گلرومفرد ۸ آبان ۱۳۴۰ در خیابان رباط کریم تهران به دنیا آمد و  ۲۳ دی ماه ۱۳۶۰ به دست منافقین  و در حین انجام وظیفه در مسیر بیت امام (ره) در حالی که تنها ۳۶ ساعت از عقد ازدواجش نگذشته بود ترور شد و به شهادت رسید.

فاروق رستمی ۳ خرداد ماه ۱۳۳۹ در خانواده اهل سنت در استان تهران متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۱ در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ماندنی باوفاتنگبردسفید ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان خوزستان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین صدیقی ۱۰ تیرماه سال ۱۳۴۷ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هیبت اله عباسی ۲۳ دی ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی مداحی ۱۹ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد مشیری ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در فیروزکوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزت الله محمدصالحی ۶ فروردین ماه ۱۳۲۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در کرمانشاه ترور شد و به شهادت رسید.

محمدجان محمدی ۲ دی ماه ۱۳۳۴ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار ظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا جلالی خیرآبادی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۶ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول حسن زاده ۲۰  خرداد ماه ۱۳۴۵ دراستان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مهدی حسینی ۲۰ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار مشمول بود  در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد درعلی نبی ۱۴ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان فارس متولد شد و ۲۳ در ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا درودی ۵ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در حالی که پاسدار مشمول بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا شیخ جعفری ۶ خرداد ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد سالارزاده ۱ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۳ در محور میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اشرف سلطانی ۱۲ فروردین۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید جلال حسینی ۱۵ خرداد ماه ۱۳۵۳ در استان استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۴ در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز خداداد ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۶ در در محور نوشین شهر در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی الوانی ۱ تیر ماه ۱۳۴۹ در استان خوزستان متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۶۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروز خدمتی وله زافرد ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۳ دی ماه ۱۳۷۲ در میدان فردوسی تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه