موج سرما در اروپا کشته داد؛

سرویس های بهداشتی محل خواب بی خانمان ها در فصل سرمای اروپا / دانشجوها از خانه وسایل کمکی می آورند

هموطن ایرانی می نویسد: مسئولان راضی شدند یک سالن دانشگاه به همراه سرویس‌هاى بهداشتى تبدیل به محل خواب بى خانمان ها شود.

سرویس های بهداشتی محل خواب بی خانمان ها در فصل سرمای اروپا / دانشجوها از خانه وسایل کمکی می آورند

به گزارش ۸دی، یکی از هموطنان ایرانی ساکن اروپا در خصوص وضعیت فعلی چند کشور اروپایی در دوران سرمای زمستان می نویسد: موج سرماى اروپا تا الان در لهستان و ایتالیا چند کشته داده؛ در بلژیک هم حسابى برف و سرما و جاده‌هاى یخ زده و تصادف ماشین‌ها و زمین خوردن و شکستن دست و پا داشتیم.

ولى خبر خوب اینکه دانشجوهاى رشته مددکارى و توانبخشى یکى از بزرگترین دانشگاه‌هاى شهر آنتروپ که در مرکز شهر هم واقع شده با کمک یه سازمان خیریه تونستند مقامات دانشگاه را راضى کنند که از الان تا آخر ماه فوریه که هنوز ماه‌هاى سرده، یک سالن بزرگ و کم استفاده دانشگاه به همراه سرویس‌هاى بهداشتى نزدیکش رو تبدیل به محل خواب براى بى خانمان ها کنند.
این خیریه رختخواب، صبحانه و شام با غذاى گرم را تقبل کرده و دانشجوها انجام کارها و تمیز کردن و نگهدارى از سالن و سرویس‌هاى بهداشتى رو…
چون این کار براى دانشگاه هم هزینه هاى اضافه برق و آب و گاز و زباله و… داره، یک صندوق جلوی در ورودى گذاشتند تا هرکس هر قدر خواست کمک نقدى بکند.
دانشجوها و استادها از  ٧ شب تا ٧ صبح به نوبت خوابگاه را مدیریت مى‌کنند و بعد از دادن صبحانه، محل دوباره تمیز و براى شب آماده مى شود.
مریض‌ها و بچه‌ها را هم به مکان‌هاى نگهدارى روزانه منتقل مى‌کنند تا مداوا بشوند یا چندساعتى بازى و نقاشى کنند تا روحیه شون عوض بشه.
حالا دانشجوهاى سایر رشته ها هم وقت‌هاى آزادشون رو کمک مى‌کنند؛ مثلاً از خونه‌شون مواد شوینده و دستمال توالت و لباس و اسباب بازى و… آوردند.

انتهای پیام/

منبع: فرنگ نوشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه