گزارش تحلیلی ؛

۵ فیلم جدیدی که سودای سیمرغ در سر دارند

علی‌رغم اعلام محمد حیدری، مبنی بر انتخاب ۲۸ اثر برای بخش سودای سیمرغ؛ ولی دوشنبه نام ۵ فیلم دیگر برای حضور در این بخش اعلام شد.

۵ فیلم جدیدی که سودای سیمرغ در سر دارند

به گزارش ۸دی، علی رغم اعلام محمد حیدری مبنی بر انتخاب ۲۸ اثر از سوی هیئت انتخاب برای بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر؛ ولی دوشنبه ۲۰ دی ماه، نام ۵ فیلم دیگر برای حضور در بخش مسابقه و سودای سیمرغ از سوی جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

«آباجان»، «خوب، بد، جلف»، «فصل نرگس»، «خانه» و «کوپال» ۵ فیلمی هستند که به تازگی برای رقابت در بخش سودای سیمرغ انتخاب شده اند.

در ذیل نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین آثار اضافه شده به بخش سودای سیمرغ.

«فصل نرگس» آذربایجانی و سودای سیمرغ

«فصل نرگس» نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی سحر صباغ سرشت، یکی از فیلم های حاضر در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم فجر به شمار می رود، فیلمی که روایت شهری خود  را از جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه پایتخت به تصویر کشیده است.

«فصل نرگس» روایت آدم‌های معمولی‌ای است که در وانفسای امروز و در جهانی که میل به خود شیفتگی و خود محوری دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده‌اند و مفهوم احساس خوشی ناشی از انسانیت و نوع دوستی را به درستی درک می‌کنند.

ریما رامین‌فر، یکتا ناصر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی ، شبنم گودرزی و گوهر خیراندیش از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«خوب، بد، جلف» سودای سیمرغ در سر دارد

پیمان قاسم خانی امسال با «خوب، بد، جلف» به تهیه کنندگی محسن چگینی در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا می کند، فیلمی که قرار بود، در فصل پاییز به روی پرده سینماها برود، ولی با انصراف از اکران، در این دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیرمهدی ژوله و… بازیگران «خوب، بد، جلف» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.»

قصه «آباجان» و سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر!

فیلم «آباجان»، ساخته هاتف علیمردانی هم از دیگر فیلم های اضافه شده به بخش سودای سیمرغ است، فیلمی که در حقیقت متفاوت ترین کار این کارگردان به شمار می رود، چرا که داستان «آباجان» در دهه ۶۰ می گذارد و فضایی متفاوت نسبت به سایر آثار علیمردانی دارد.

فاطمه معتمدآریا، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، فریبا متخصص، محمدرضا غفاری از جمله بازیگران این فیلم به شمار می روند.

داستان «آباجان» در دهه شصت می گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها را روایت می کند.

رقابت «کوپال» با ۳۲ اثر دیگر در بخش سودای سیمرغ

«کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی که در ۵۳ جلسه در سبزوار فیلمبرداری شده است هم امسال در کنار ۳۲ اثر دیگر سودای سیمرغ به رقابت می پردازد.

این فیلم روایتگر قصه‌ یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال با یک چالش جدی در زندگی‌اش مواجه می‌شود.

 لون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«خانه» سودای سیمرغ کجاست؟

«خانه» یا همان «ائو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر یوسفی‌نژاد هم آخرین فیلم از لیست ۳۳ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به شمار می رود، فیلمی که داستانش حول یک وصیت نامه می چرخد.

یوسفی نژاد «خانه» یا همان «ائو» را درتبریز با هنرپیشه های غیرحرفه ای سینمائی تولید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فرهنگ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه