مسئول انجمن راویان دفاع مقدس لنگرود:

مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ در لنگرود برگزار می‌شود

مسئول انجمن راویان سپاه لنگرود گفت: سومین گردهمایی رزمندگان و بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ در لنگرود برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ در لنگرود برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، قربان حق بین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مراسم سومین گردهمایی رزمندگان، بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ و شهدای حوزه مقاومت بسیج شهری در مسجد شهدا(امینی) لنگرود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم پنجشنبه ۲۳ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود افزود: مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ با خاطره گویی سردار محمدعلی حق بین، فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان و ۵ تن از راویان دفاع مقدس همراه است.

مسئول انجمن راویان دفاع مقدس لنگرود به مداحی سید حسین نبوی، از مداحان دوران دفاع مقدس در این مراسم اشاره و خاطرنشان کرد: این رزمنده گیلانی دفاع مقدس دی ماه ۱۳۶۵ نیز پیش از آغاز عملیات غرور آفرین کربلای ۵ برای رزمندگان لشکر قدس گیلان مداحی کرده بود.

حق بین با اشاره به اینکه ۴۷ رزمنده شهرستان لنگرود در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیدند گفت: این عملیات از بزرگترین عملیا‌ت‌های دوران دفاع مقدس بود که در بامداد ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ با رمز مقدس یا زهرا(س) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و رزمندگان گیلانی نقش به‌سزایی در آن داشتند.

بیش از ۳۸۰ نفر از نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و سایر نهادها از استان گیلان از جمله سرداران و فرماندهانی چون شهید سید مهدی نقیبی راد، شهید غلامرضا بامروت، شهید حجت نظری و شهید اردشیر رحمانی در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت رسیدند.

لشکر قدس گیلان به پاس استقامت و رشادت‌‌های رزمندگانش در این حماسه بزرگ و تاریخ ‌ساز مدال فتح گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه