عضو شوراي شهر رشت مطرح کرد؛

۱۳ سئوال کلیدی از شهردار میانسال رشت! / شهردار رشت چرا از ارائه صورت وضعیت خرج کردها واهمه دارد؟

محمودباقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت طی انتشار نامه ای، سئوالاتی را از محمدعلی ثابت قدم شهردار میانسال رشت پرسیده است.

۱۳ سئوال کلیدی از شهردار میانسال رشت! / شهردار رشت چرا از ارائه صورت وضعیت خرج کردها واهمه دارد؟

به گزارش ۸دی به نقل از گیلان نو، متن نامه محمودباقری خطیبانی به شرح ذیل است؛

جناب آقای محمدعلی ثابت قدم

سلام علیکم

برخی از پرسشهای اساسی که این روزها کارشناسان و متخصصین رشتی از ما اعضاء شورای شهر می پرسند این است که؛
١- چرا طرح اجرا شده پروژه میدان – شهر مرکزی رشت با طرح اولیه آن بسیار متفاوت بوده و مغایرت اساسی دارد؟
پاسخ شما به برخی از متخصصین این شهر که نظرات خودشان را در جراید و پایگاه های خبری استان بصورت صلح جویانه منتشر نمودند و اذعان داشتند که جناب شهردار چرا یک طرح را با ویژگیهای مشخص از طریق بیلبوردهای شهرداری به مردم رشت نشان دادید ولی طرحی را که اجرا کردید بسیار متفاوت از طرحی بود که نشان مان دادید؟
آقای شهردار! این متخصصان میگویند در طرح اولیه شما مسیرهای آسفالتی کندرو در نظر گرفته بودید چرا اجرا نکردید؟
٢- از مغایرت طرح و اجرا که بگذریم جناب شهردار پاسخ شما به این متخصصین چه بود که بارها نواقص کیفیتی این طرح را به شما یادآور شدند؟
٣- جناب شهردار این کارشناسان رشتی و بقول شما شهروندان غیر حرفه ای  از شما سوال دارند که چرا اعلام نمی کنید هزینه واقعی تمام شده اجرای آبنمای اصلی میدان شهرداری چقدر صورت وضعیت شده است؟
آنها خواهان کارشناسی دقیق قیمت این آبنما هستند؟
آنها میپرسند چرا شهردار رشت واهمه دارد از اینکه قیمت صورت وضعیت شده نیمکتهای معمولی و بسیار بی کیفیت پروژه پیاده راه را با مردم این شهر در میان بگذارد؟
٣-  جناب شهردار انها میپرسند حقیقت دارد  هر متر کف پوش های خریداری شده از استان های دیگر برای کفسازی پیاده راه ها ۴٠٠٠٠ تومان است ؟ انها میگویند با این قیمت میشد کف پیاده راه ها را سنگ مرغوب نمود ؟ انها میگویند چرا یک تیم کارشناسی بی طرف استعلام قیمت واقعی از سازندگان بومی استان نمیگیرند تا حقیقت برای مردم روشن شود ؟

۴- آنها پرسش می‌کنند چرا اتوبوس های شهری رشت (تعمیر شده ها) باید با پلاک قزوین‌ در رشت تردد کنند؟  انگار اتوبوس دست دوم یک استان دیگر  را به ما قرض دادند؟ واقعا تعمیر چند  اتوبوس نیاز به مراسم افتتاحیه دارد؟

۵- آنها می گویند با تمام شعارها هنوز ما استراتژی گردشگری مشخصی از شهردار ندیدیم، شهر خلاق خوراک در دوره شهرداری قبلی پایه گذاری شد و فرایند ثبتش آغاز شد و ادامه پیدا کرد ولی شما فقط سفرهاش را دوست دارید…
شما پیاده راه مرکزی را برای جذب گردشگر درست کردید؟

۶- پرسش دیگر آنها این است جناب شهردار کلی هزینه مطالعات دادید در دوره قبل و حال حاضر واقعا در حوزه گردشگری فقط ختم شد به پیاده راه؟
گردشگر از طریق کدام راه باید برسد به پیاده راه؟!
مسیرهای تردد اتومبیل که بسته شده حمل و نقل عمومی هم که پوشش داده نمی‌شود! مثلا اگر یک گردشگر حتی با اتوبوس بیاد میدان گیل برای آمدن به مرکز شهر چه حق انتخابی در وسایل نقلیه دارد؟ با تاکسی از میدان گیل بیاد میدان توشیبا؟ بعد بی آر تی سوار شود بیاد تامیدان حشمت؟ بعد از آنجا با تاکسی بیاد تا سرمیدان(اول پیاده راه)!؟ شما بعنوان شهروند حاضرید بیائید که انتظار آمدن گردشگر را دارید؟

٧- سوال مهم دیگر آنها این است؛ شما چه فکری برای هدایت و جذب گردشگران به شهر دارید؟ وآیا سامان دادن ورودی و زیباسازی ورودی های شهر نمی‌توانست اولویت اول برای جلب گردشگران باشد؟

٨- جناب شهردار این فرزندان متخصص بومی این شهر که شما به آنها تهمت می زنید می‌خواهند بدانند :
نظام حمل و نقل و فرایند ورود گردشگر را در کدام برنامه مشخص کردید؟
شعار شهر جشنواره هایتان چه شد؟ حتی جشنواره های آبکی هم دیگر برگزار نمی‌شود؟  میزان مشارکت طلبی و رشد مشارکت شهروندان در طرح سرای محلات شما چه شد؟

٩- جناب شهردار لطفا به آنها پاسخ دهید پرتال گردشگری که می‌گفتید و برای آن مراسم افتتاحیه گرفتید با حضور معاون‌گردشگری سازمان‌میراث چه شد؟
١٠- همچنین آنها می‌پرسند سرنوشت اسامی بدهکاران دانه درشت  به کجا رسید؟
١١- جناب شهردار فرزندان متخصص این شهر از شما پرسش دارند که؛ تحلیل انتخابات آمریکا چه نتیجه ای داد؟ تک جلسه بود یا قرار است کابینه آمریکا در دولت ترامپ را هم تحلیل کنید؟ انتخابات ایران را چگونه تحلیل می‌کنید؟ قصد ورود و حضور در ستادهای ریاست جمهوری را دارید؟ یا به اتتخابات شورا بسنده می‌کنید و تمرکزتان را بهم نمی‌زنید؟

١٢- راستی آقای شهردار متخصصین واقعی این شهر ابهام دارند که چرا شهردار برای پروژه ساماندهی آبهای سطحی مبادرت به خرید حدود ١۵٠٠ تریلی لوله از یک شرکت تهرانی نموده اند؟ آنها عاجزانه خواستار تشکیل یک کارگروه بیطرف و متخصص با حضور نهادهای نظارتی هستند که بررسی شود لوله های شرکت لوله سازی بومی استان چه ایرادی داشت که شهرداری بودجه و منابع این استان را در سایر استانها خرج می‌کند و از تامین کنندگان غیر بومی خرید می‌کنند؟ آیا با ایجاد بی آر تی و کف پوش کردن خیابان امام به اقتصاد و بازار بزرگ رشت آسیبی وارد نشد؟

١٣ – در پایان فرزندان اصیل و متخصص گیلانی میگویند چرا باید نظر میهمانان مشهور پایتخت نشین بر نظرات آنها ارجحیت داشته باشد؟ آنها مصرانه از نمایندگان شورا خواستار این هستند صحبتهای آقای امیر حسین علوی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه که گفته است تنها هزینه میهمانی های شهرداری مرکز در سال جاری تاکنون ٩٠٠ میلیون تومان شده است، بطور جدی مورد بررسی و مکاشفه قرار بگیرد که آیا واقعا در جایی که حقوق رفتگران مظلوم شهر پرداخت نشده است  این مقدار هزینه کرد شرعی، اخلاقی و فنی و توجیه پذیر است؟

والسلام علیکم/ محمودباقری خطیبانی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه