امام جمعه رودبار در گفتگو با 8دی:

مرحوم هاشمی پیوسته به رهبری احترام می گذاشت / عشق آیت الله هاشمی به رهبری اجازه تفرقه به دشمنان را نداد

امام جمعه رودبار با بیان اینکه هاشمی به رهبری احترام می گذاشت، گفت: عشق آیت الله هاشمی به رهبری اجازه تفرقه به دشمنان را نداد.

مرحوم هاشمی پیوسته به رهبری احترام می گذاشت / عشق آیت الله هاشمی به رهبری اجازه تفرقه به دشمنان را نداد

حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از یاران حضرت امام و یکی از هیئت موسسان انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت:  آیت الله هاشمی یکی از افرادی بود که برای به ثمر رسیدن انقلاب دستگیر و شکنجه شد و ۵ سال در زندان ماند.

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی تفکر دفاع از فلسطین را احیا کرد، افزود: برای نوشتن کتاب فلسطین استخوان پایش را شکستند و تفکر دفاع از فلسطین از تفکرات سیاست خارجی آیت الله مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است.

امام جمعه رودبار گفت: مرحوم آیت الله هاشمی در زندان با مشکلات و رنج هایی که در کنار شکنجه ها داشت تفسیر راهنما را نوشت.

حجت الاسلام داودی به حضور با برکت ۸۲ ساله وی در خدمت رسانی به نظام و انقلاب اشاره داشت و اظهار کرد: وی مسئولیت های زیادی را برای اداره کشور به گردن گرفت و دو دوره ریاست جمهوری، دو دوره مجلس شورای اسلامی، ادوار مجلس خبرنگار رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از برکات حضور وی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی به متن پیام مقام معظم رهبری در خصوص آیت الله هاشمی اشاره داشت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در توصیف آقای هاشمی می فرمایند که ۵۹ سال همگامی با وی که شروعش در بین الحرمین بود جانکاه است.

امام جمعه رودبار با بیان اینکه آیت الله هاشمی پیوسته نگاهش به رهبری نگاه ولایی بود، بیان داشت: اختلاف نظر های عالمانه ای که بین رهبری معظم انقلاب و شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی مرحوم بود در عین اختلافات به نظرات مقام معظم رهبری احترام می گذاشتند.

حجت الاسلام داودی با تاکید بر اینکه عشق و علاقه مرحوم هاشمی به رهبر نتوانست نفوذ دشمنان به رابطه آنها را میسر کند، افزود: دشمنان سعی می کردند بین رهبری و مرحوم هاشمی اختلاف ایجاد کنند و فضا را دو قطبی نمایند اما صبر و حوصله و تدبیر مقام معظم رهبری و عشق و علاقه ای که آیت الله هاشمی نسبت به رهبری معظم داشت اجازه تفرقه اندازی به دشمنان را نداد.

وی با هشدار به اینکه همه باید حواسشان باشد تا دشمن از این فضا ها سوءاستفاده کنند، ادامه داد: الحمدلله از سوی مقام معظم رهبری مقرر شد نماز میت به امامت رهبری اقامه شود و مجلس یادبودی نیز در حسینیه حضرت امام برای این یار سفر کرده انقلاب برگزار شود.

امام جمعه رودبار با بیان اینکه آیت الله هاشمی زحمات زیادی را برای شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی ایران کشیده اند، گفت: امیدواریم خدمات مرحوم آیت الله هاشمی ذخیره ای برای آخرتشان باشد و انقلابی که به رهبری امام شروع شد و به رهبری مقام معظم رهبری و دوستاران نظام و انقلاب ادامه پیدا می کند، به انقلاب حجت ابن الحسن عسگری عج الله تعالی فرجه الشریف ختم شود و ما هم سربازی برای امام عصر ارواحنا له الفدا شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه