استاندار در واکنش به خطبه نماز جمعه لاهیجان:

برخی از تریبون‌های استان ناجوانمردانه اعلام می‌کنند مردم از برجام خیری ندیده اند!/ باید در ارائه آمار انصاف به خرج دهیم

استاندار گیلان گفت: باید بدانیم که این تریبون‌ها به عنوان امانتی در دست ماست و باید در ارائه آمار و ارقام انصاف به خرج دهیم.

برخی از تریبون‌های استان ناجوانمردانه اعلام می‌کنند مردم از برجام خیری ندیده اند!/ باید در ارائه آمار انصاف به خرج دهیم

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی که با حضور دستیار رئیس جمهوری در رشت برگزار شد بخش اعظمی از سخنرانی خود را به خطبه نماز جمعه لاهیجان که در پایگاه خبری لاهیجان منتشر شد اختصاص داد.(مطالعه خطبه+ )

وی با اشاره به خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لاهیجان که توسط حجت الاسلام هادی شکری امام جمعه موقت شهرستان و  رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان بیان شد گفت: برخی از تریبون‌های مقدس استان به صورت ناجوانمردانه اعلام می‌کنند که مردم از برجام خیری ندیدند.

استاندار با اشاره به تولید نفت پسابرجام گفت: تولید نفت نهصد هزار بشکه‌ای که در شرف رسیدن به ۲۰۰ هزار بشکه بود، تولید آن پس از برجام، به حدود چهار میلیون بشکه و صادرات به حدود سه میلیون بشکه رسیده است.
محمدعلی نجفی همچنین با بیان اینکه پس از برجام قطعات برای تقویت صنعت هوایی به کشور وارد شده، افزود: با دو شرکت بزرگ قرارداد خرید نزدیک به دویست فروند هواپیما منعقد شده که مبلغ خرید از درآمد حاصله خود هواپیما، طی ۱۶ سال پرداخت می‌شود و این یکی از ثمرات برجام است.

وی بر ضرورت اطلاع مردم از حقوق خود تأکید و تصریح کرد: ما باید بدانیم که این تریبون‌ها به عنوان امانتی در دست ماست و باید در ارائه آمار و ارقام انصاف به خرج دهیم.

**حجت الاسلام هادی شکری مردم نگذارند برجام همانند ترکمنچای ننگ تاریخ شود

دفاع تمام قد استاندارگیلان از برجام در حالی صورت گرفت که خطیب موقت نمازجمعه لاهیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفته بود که مسائل و مشکلات مردم باید توسط ائمه جمعه و تریبون های نمازجمعه بیان شود تا بالادستی هایی که با حقوق های کلان زندگی می کنند فکر نکنند مردم هم مثل آنها در آرامش اقتصادی به سر می برند.

حجت الاسلام هادی شکری با بیان اینکه مطلبی که باید از تریبون های نماز جمعه بیان شود موضوع بسیار حساس اما در حال فراموشی برجام است، آنقدر باید گفته شود و مردم مطالبه کنند تا دولتمردان فکر نکنند این موضوع توسط مرم فراموش شده است.

وی با بیان اینکه آن روزهایی که آقای رییس جمهور با خوشحالی وعده می دادند که تحریم ها به زودی شکسته می شود و مردم بدانند که وضعیت اقتصادی بهبود خواهد یافت گذشته و امروز چیزی عاید مردم نشده است. تحریم شکسته نشده بلکه تحریم های زیادی افزوده شد و وضعیت اقتصادی مردم بهبود نیافته و هر روز نیز شاهد گرانی های بیشتر هستیم.

حجت الاسلام هادی شکری با بیان اینکه درد دل های مردم باید توسط ائمه جمعه بیان شود تا بالادستی هایی که با حقوق های کلان زندگی می کنند فکر نکنند مردم هم مثل آنها در آرامش اقتصادی به سر می برند گفت: آقایان دولتمردان و رییس جمهور عزیز، مردم در حال تعقیب قضیه برجام و بدعهدی آمریکا هستند و فراموش نمی کنند؛ مردم منتظر پاسخ و اقدام قاطعانه رییس جمهور در برابر نقض علنی برجام هستند.

وی همچنین با بیان اینکه نگذارید قضیه برجام و قرارداد برجام همانند قرارداد ترکمنچای به عنوان ننگ در تاریخ ثبت شود و ما شرمسار نسل آیندگان شویم افزود: با عمل و اقدام جدی نشان دهید که اگر خطایی بود عامدانه نبود و جبران کنید، ما منتظر اقدام جدی مسئولان هستیم.

**حجت الاسلام احمدعبدالله زاده هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده است

حجت الاسلام هادی شکری خطیب جمعه موقت شهرستان لاهیجان تنها منتقد برجام نبود. حجت الاسلام احمدعبدالله زاده پاشاکی امام جمعه شهرستان لاهیجان و امام جمعه موقت شهرستان رشت نیز یکی دیگر از منتقدان اصلی برجام در استان گیلان است.

وی در خطبه های نماز جمعه ۱۵ آبان در لاهیجان و نهم آذر در رشت نیز با انتقاد از برجام گفته بود که برجام چیزی را تغییر نداده و هیچ چیز ار برجام عاید ایران نشده است.

امام جمعه لاهیجان گفته بود که اگر توافق هسته ای صورت نمی گرفت تحریم های تسلیحاتی در حال از بین رفتن بود ولی ما از هول حلیم در آتش افتادیم در حالیکه آمریکایی ها، نیازمند اجرای برجام بودند. وی با بیان آنکه مسئولان داخلی می گویند تحریم ها، ملت را اذیت کرده بود افزود: آیا مذاکرات خسارت محض نبود و این موضوعی است که آیندگان درباره آن قضاوت خواهند کرد.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در موضوع مذاکره با آمریکا کوتاه نیامدند و مخالف این مذاکره بودند افزود: چرا در داخل کشور برخی از این حرف ها ناراحت می شوند و برخی نیز در شبکه های مجازی می نویسند که امام جمعه لاهیجان مخالف دولت است در حالیکه جامعه اسلامی دارای آزادی بیان است و همانطور که موفقیت ها بیان می شود باید انتقادات نیز گفته شود و دهان ما هرگز با این حرف ها بسته نخواهد شد.

%image_alt%

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در نقد نباید از جاده انصاف خارج شد اما قائدتا افرادی مانند استاندار موظف به دفاع تمام قد از برجام هستند. اینکه داده ها و ستانده های ما چیست و هنوز هم امریکا دنبال تحریم های جدید است را امثال استاندار نباید ببینند. ما چند بشکه نفت می فروشیم ، اینکه پول نفت باز می گردد یا نه و یا در تحریم هایISAچه تحریم هایی وضع شد مهم نیست.تولید نفت زیاد می شود تا قیمت جهانی نفت باعث ضرر امریکا و غرب نشود.ما هم از برجام تجلیل می کنیم تا در انتخابات96حرفی برای گفتن داشته باشیم. واقعا من هم اگر استاندار بودم باید از برجام دفاع می کردم
ماسالی
استاندار جان این هواپیماها که برای سوار شدن مسئولین است اینها میگویند برجام چه نفعی برای مردم داشته است ؟ دوم ، چند درصد از مردم سوار هواپیما میشوند ؟ سوم ، قراردادهای نفتی را چرا محرمانه کرده اند مگر مردم نا محرمند ؟ چهارم ، بحث حقوقهای نجومی به کجا رسید چرا اینها ذخیره نظام شدند ؟ مگر دزد هم ذخیره میشود ؟ و هزاران سوال دیگر ؟؟؟؟/
در حاشیه