پناه می‌بریم به خدا از بستن دهان منتقدان؛

برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ برای فیلتر مجدد ماسال نیوز

برخی جریانات سیاسی با همراهی برخی از مسئولین شهرستانی و استانی در تلاش هستند تا سایت ماسال نیوز بدون دلایل محکم بار دیگر فیلتر شود.

برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ برای فیلتر مجدد ماسال نیوز

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، برخی جریانات سیاسی با همراهی برخی از مسئولین شهرستانی و استانی در تلاش  هستند تا سایت ماسال نیوز بدون دلایل محکم بار دیگر فیلتر شود.
به گفته منابع آگاه، در حال حاضر برنامه ریزی های ابتدایی برای فیلتر ماسال نیوز آغاز شده و نامه های رد و بدل شده میان برخی مسئولان حکایت از تلاش برای خفه کردن صدای رسانه های قانونی شهرستان دارد.
این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که ماسال نیوز دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فیلتر پایگاه های خبری دارای مجوز نیازمند طی روال قانونی و داری مجاری مشخص می باشد.
پیش از این نیز در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ماسال نیوز بدون اعلام جرم،  به صورت غیر قانونی و در اثر اعمال فشار از سوی برخی جریانات سیاسی مدعی آزادی بیان، فیلتر شد.
نکته جالب توجه در فیلتر ماسال نیوز آن بود که هیچ مقام مسئولی پاسخ روشنی درباره این اقدام ارایه نکرد و این پایگاه خبری به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بدون اعلام علت مشخصی فیلتر شده بود. (اینجا بخوانید)
در نهایت بدون اعلام جرم و تنها با یک درخواست مکتوب برای بازگشایی مجدد پس از حدود ۱۰ روز رفع فیلتر شد. این اقدام در دوره ای صورت گرفت که ادعای رعایت حقوق شهروندی و آزادی بیان در صدر اظهارات مسئولیت به چشم می خورد.

%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2
منابع آگاه، انتشار مطالبی در حوزه‌ی  «برداشت های غیر مجاز شن از رودخانه خالکایی»، «تخلفات در پروژه دهکده بام سبز» و «تعلل  بخشداری شاندرمن در گازرسانی به دو بیمار ام اسی» را از مهم ترین علل تکاپوی برخی مسئولین برای فیلتر ماسال نیوز می دانند.
به این ترتیب می توان نتیجه گرفت استراتژی «انتخابات نزدیک است و باید صدای رسانه های مستقل را به بهانه برخورد با تنش زایی خاموش کرد» بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه