مدیر اداری مالی شرکت بولر آستارا پاسخ میدهد:

تشریح دلایل اخراج و تعدیل نیروها از چرخه تولید کارخانه بولر / ۸۵ کارگر آستارایی بیکار شدند

مدیر اداری و مالی شرکت بولر آستارا گفت: تعدیل نیرو این شرکت به معنای اخراج نیست بلکه این سیاست مدیران عالی این شرکت در تهران است که ما نیروهای را کم کرده ایم.

تشریح دلایل اخراج و تعدیل نیروها از چرخه تولید کارخانه بولر / ۸۵ کارگر آستارایی بیکار شدند

به گزارش خبرنگار ۸دی از آستارا، در پی تعدیل نیرو در شرکت بولر آستارا تعداد قابل توجهی از نیروهای این شرکت که اکنون در وضعیت بد اقتصادی به سر می برند، اخراج شدند.

این کارگران که حداکثر حقوقشان به یک میلیون تومان نیز نمی رسد در گفتگو با خبرنگار ۸دی می گویند؛ شرکت نسبت به حقوق و مزایای آنها بی تفاوت است و روز به روز به تعداد اخراجیهای آنها افزوده می شود.

کارگران مدعی هستند که به ما گفته اند شرکت فعلا سفارش ندارد و پس از ثبت سفارش جدید در صورت لزوم از شما استفاده خواهیم کرد.

دو پهلو رفتار کردن با کارگران مبنی بر اخراج و بکارگیری مجدد آنها در آینده موجب شده وضعیت آنها نابسامان شود و به گونه ای دیگر این کارگران سرگردان بین دو تصمیم شوند.

پورصمدی مدیر شرکت بولر آستارا در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در خصوص تعدیل نیروهای این شرکت اظهار داشت: تعدیل نیرو در شرکت بولر به معنای اخراج نیست بلکه قرار داد نیروهای تمام شده است.

وی با بیان اینکه شرکت بولر در آستارا مجری سیاست های مدیران بالا هستند، افزود: ما بر اساس شرایط کار نیرو را برای کار کردن نگه می داریم و این افرادی که فعلا اخراج شده اند کاری ندارند تا انجام دهند.

مدیر اداری مالی شرکت بولر آستارا با تایید بیکار شدن ۳۰ نفر از نیروهای این شرکت، گفت: ما حدود ۸۰ نیرو در اوایل سال داشتیم اما در حال حاضر ۵۱ نیرو در اختیار شرکت هستند.

پورصمدی با اشاره به اینکه این شرکت در سال های گذشته ۱۳۵ نفر هم نیرو داشته است، اظهار کرد: تعدا زیادی نیرو در بولر مشغول بکار بودند اما چون سیستم اقتصادی این شرکت سفارشی است و بر اساس ثبت سفارش شروع به تولید می کنیم، نیروهای قرار دادی جذب می کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر شرایط کار بهبود پیدا کند نیروی انسانی خود را توسعه خواهیم داد و اگر غیر از این باشد تصمیم مدیران شرکت در تهران این است که همین ۵۰ نفر مشغول به کار شوند.

مدیر اداری مالی شرکت بولر آستارا با اعلام اینکه تمامی اقدامات این شرکت بر اساس قوانین مندرج در قانون کار بوده است، گفت: شرکت بر اساس قانون کار به فعالیت های خود ادامه می دهد و قرارداد ها با مدت های مشخص منعقد شده اند و هرکسی را خواست بکارگیری می کند و هرکسی را لازم نداشت بر اساس بند دال ماده ۲۰۱ شرکت می تواند قرار داد را تمدید نکند.

پورصمدی در خصوص نیروهای بیکار شده این شرکت اظهار داشت: نیرو های تعدیل شده می توانند به سازمان کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و نسبت به بیمه بیکاری خود استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه سفارش کار برای محصولات شرکت پایین است و مدیران شرکت در تهران چنین تصمیمی گرفته اند، گفت: باید گفت اخراجی در کار نبوده بلکه فقط قرار داد نیروهای تعدیل شده تمدید نشده است.

مدیر اداری مالی شرکت بولر آستارا با اشاره به اینکه در آستارا ما سیاستگزاری فعالیت های شرکت را تدوین نمی کنیم، افزود: سیاست کلی و تبلیغات برای سفارش گیری را دفتر تهران انجام می دهد و شرکت آستارا فقط تولید کننده ماشین آلات است.

حال سوال اینجاست با توجه به اینکه این شرکت تحت لیسانس آلمان در ایران فعالیت می کند و سود حاصل از فروش آن هم به جیب مدیران می رود چرا تعهدی نسبت به ادامه بکارگیری کارگران این شرکت که تمام وقت خود را برای تولید محصولات کرده اند، ندارند؟

این کارگران که هر ساله به گفته مسئول خط تولید قرار است با آنها قرار داد بسته شود در صورت عدم ثبت سفارش برای محصولات بیکار خواهند شد و به گونه ای دیگر نانشان سالانه آجر می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه